کیومرث پوراحمد، کارگردان سرشناس ایرانی به زندگی خود پایان داد

توریست مالزی – کیومرث پوراحمد، کارگردان نامدار سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در سن ۷۴ سالگی به زندگی خود پایان داد. به گزارش یورونیوز، رسانه‌های ایران خبر داده‌اند که...
توریست مالزی – کیومرث پوراحمد، کارگردان نامدار سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در سن ۷۴ سالگی به زندگی خود پایان داد.

به گزارش یورونیوز، رسانه‌های ایران خبر داده‌اند که آقای پوراحمد صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین در بندر انزلی درگذشته است. مجله فیلم امروز به سردبیری هوشنگ گلمکانی خبر داد که کیومرث پوراحمد از سر افسردگی و ناامیدی بی‌آیندگی و بیهودگی خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است. خبرگزاری فارس هم در خبری ضمن تایید خبر خودکشی آقای پوراحمد نوشته این کارگردان به دلیل «عارضه‌های عصبی» تصمیم به این کار گرفته است.


همچنین رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که پوراحمد پیش از مرگ خودخواسته ۸ صفحه یادداشت نوشته که هم‌اکنون در اختیار ماموران نیروی انتظامی است. پوراحمد که کارگردانی را با مجموعه تلویزیونی «تابستان سال آینده» در سال ۶۰ آغاز کرد در طول بیش از ۴۰ سال آثار متعددی را از خود بر جای گذاشت. مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» که در سالهای ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ ساخته شده بود، یکی از آثار ماندگار این کارگردان سرشناس ایرانی به شمار می‌رود. پروین دخت یزدانیان، مادر آقای پور احمد در آن سریال در نقش بی‌بی و مادر مجید بازی می‌کرد.

در سینما هم آثار قابل توجهی از پوراحمد به جا مانده که از آن جمله می‌توان به فیلم سینمایی «اتوبوس شب» با بازی خسرو شکیبایی اشاره کرد. همچنین فیلم خواهران غریب هم بازی شکیبایی و افسانه بایگان که بر اساس رمانی به همین نام اریش کستنر ساخته شده بود، در سال ۱۳۷۴ به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال معرفی شد.

پوراحمد همچنین فیلم «شب یلدا» که گفته می‌شود برگرفته از زندگی شخصی کارگردان است نیز را ساخت که با بازی به یادماندنی محمدرضا فروتن خاطرات بسیاری را برای ایرانیان رقم زد. آقای پوراحمد در طول این سالها به عنوان یک هنرمند در اتفاقات سیاسی هم نسبتا حضور داشته که از آن جمله می‌توان به حمایت فعال او از میرحسین موسوی در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ و جنبش سبز اشاره کرد.

او همچنین در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی نیز تصمیم گرفت از حضور فیلمش در جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۱ انصراف دهد. آقای پوراحمد در اینستاگرام خود در این خصوص نوشته بود: « تهیه‌کننده و بعضى عوامل فیلم مایل بوده‌اند فیلم «پرونده باز است» در جشنواره باشد، اما من، نویسنده و کارگردان… با این همه داغى که بر دل داریم دیگر چه جشنى ، چه جشنواره‌اى !؟»

پوراحمد همچنین در ادامه نوشته بود: «چندسالی است که جشنواره فجر دیگر جشن سینمای ایران نیست، بلکه جشن دو سه ارگان خاص است. در این چند سال جشنواره برای من هیچ ارزش و اهمیتی نداشته، به خصوص در این سال خونبار و دردناک. اما تهیه‌کننده به عنوان مالک فیلم می‌تواند درخواست حضور یا عدم حضور در جشنواره را بدهد.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 + 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!