یک میلیارد دلار زیان به کشور به علت قطعی اینترنت

توریست مالزی – بیش از ۶۵ ساعت از قطعی اینترنت ایران می‌گذرد که این قطعی برای ایران زیان ۱ میلیارد دلاری را به همراه داشته است. به گزارش گجت...
توریست مالزی – بیش از ۶۵ ساعت از قطعی اینترنت ایران می‌گذرد که این قطعی برای ایران زیان ۱ میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

به گزارش گجت نیوز، نت بلاکس که به عنوان یک شرکت خدمات اینترنتی آمریکایی شناخته می‌شود در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد بیش از ۶۵ ساعت از قطعی اینترنت ایران که از روز شنبه ۲۵ آبان ۹۸ شروع شده است می‌گذرد. طبق اعلام این سایت قطع کردن اینترنت برای دولت ایران طی این بازه زمانی بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه به همراه داشته که با تداوم این قطعی اینترنت میزان زیان‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سایت نت بلاکس در حال حاضر کاربران ایرانی به مدت بیش از ۶۵ ساعت است که به اینترنت بین‌الملل دسترسی ندارند و فقط برخی از سایت‌های ایرانی که از سرورهای داخل ایران استفاده می‌کنند به کاربران خدمات می‌دهند. بر اساس این گزارش فقط ۴ درصد از ایرانی‌ها به اینترنت بین‌الملل متصل هستند که این میزان طی روزهای گذشته به دلیل قطع گسترده پروکسی‌ها درحال کاهش است.

طبق آماری که نت بلاکس منتشر کرده است، هر روز قطعی اینترنت برای ایران حدود ۳۶۹ میلیون دلار هزینه به همراه دارد. گفتنی است این شرکت خدمات اینترنتی آمریکایی در خصوص نحوه محاسبه این زیان جزئیاتی را منتشر نکرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 − 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!