آزمون ارزیابی صلاحیت علمی دانشجویان انتقالی دی ماه برگزار می شود

توریست مالزی – آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های قبل از ژانویه ۲۰۱۹) روز ۱۵...
توریست مالزی – آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های قبل از ژانویه ۲۰۱۹) روز ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری آزمون ارزیابی صلاحیت علمی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های قبل از ژانویه ۲۰۱۹) در هشتاد و سومین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مصوب شد.

بر همین اساس مقرر شد دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور با تاریخ شروع به تحصیل قبل از ژانویه ۲۰۱۹ در صورت تصمیم به ادامه تحصیل خود در ایران ابتدا در یک آزمون ارزیابی علمی شرکت کنند و پس از آن در صورت کسب حدنصاب به شورای انتقال معرفی شوند. آزمون ارزیابی علمی برای دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شاغل به تحصیل در خارج از کشور که متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل هستند برگزار می شود.

این آزمون ویژه دانشجویانی است که تا پیش از ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ مطابق با اول ژانویه ۲۰۱۹ شروع به تحصیل کرده اند. این دانشجویان می توانند در این آزمون شرکت کرده و در صورتی که نمره حد نصاب (۶۰ درصد نمره کل آزمون) را کسب کنند، به شورای انتقال معرفی خواهند شد. نخستین دوره این آزمون در روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ طبق مندرجات اطلاعیه ای که در مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده، برگزار خواهد شد. این آزمون تنها سه بار، در دی ماه سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مرحله پیش از آزمون
دانشجویان متقاضی انتقال موظف هستند درخواست خود را همراه با مدارک مورد نیاز (طبق آیین نامه انتقال) که در سامانه میخک وزارت امور خارجه تأیید شده است، در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت ثبت و بارگذاری کنند.

توجه ۱: فقط کسانی مجاز به حضور در جلسه و شرکت در آزمون خواهند بود که پرونده آنها در سامانه اعلام شده رسیدگی و تأیید شده و بر اساس ضوابط مربوطه، مجاز به شرکت در آزمون شناخته شده اند.

توجه ۲: این آزمون فقط جهت ارزیابی علمی متقاضیان انتقال به داخل، به عنوان یکی از مراحل فرآیند بررسی مدارک است و آزمون ورودی به دانشگاه های داخل نیست. بنابراین، قبولی در این آزمون به منزله موافقت با انتقال نبوده و صرفا پرونده دانشجو را در شورای انتقال قابل طرح می سازد و حقی برای فرد ایجاد نمی کند.

مرحله نام نویسی در آزمون
پس از بررسی پرونده متقاضی توسط کارشناسان مرکز خدمات آموزشی و مجاز شدن فرد جهت شرکت درآزمون، شخص متقاضی باید در زمان تعیین شده، نسبت به نام نویسی اینترنتی جهت شرکت در این آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir اقدام کند. در صورت اتمام مهلت ثبت نام، این مرکز هیچ گونه مسئولیتی در قبال عدم امکان شرکت دانشجویان در آزمون را نخواهد داشت و آنان باید در آزمون های بعدی شرکت کنند.

زمان ثبت نام در آزمون
ثبت نام در آذر ماه سال ۱۴۰۱ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام خواهد شد. زمان دقیق متعاقبا اعلام می شود. متقاضیان باید تا پیش از ثبت نام اینترنتی برای شرکت در آزمون، مدارک خود را در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل https://mohed.behdasht.gov.ir/transition ثبت و بارگذاری کنند و مجاز به شرکت در آزمون شده باشند.

روش ثبت نام اینترنتی
داوطلبان باید مدارک زیر را اسکن کرده (با حجم ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوبایت و فرمت jpg) و هنگام ثبت نام از طریق پیوند مربوطه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir بارگذاری کنند. پس از ارسال مدارک، دکمه «آغاز ثبت نام» فعال می شود و با فشار دادن آن، فرم ثبت نام در اختیار داوطلب قرار می گیرد. داوطلبان باید فرم را کامل کرده و با کلیک روی دکمه ثبت نهایی، کد رهگیری را دریافت کنند. هزینه شرکت در آزمون ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۴۵۰ هزار تومان) است که در آغاز ثبت نام، به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت می شود.

مدارک مورد نیازجهت ثبت نام اینترنتی
۱. تصویر اسکن شده یک قطعه عکس که در سال جاری گرفته شده باشد
۲. تصویر اسکن شده صفحه اول شناسنامه
۳. تصویر اسکن شده کارت ملی
توجه: هر یک از تصاویر بالا باید با فرمت jpg و حجم حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو بایت تهیه شود.

توزیع کارت ورود به جلسه
کارت شرکت در آزمون از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
توجه مهم: داوطلبان باید پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) خود را در روز آزمون همراه داشته باشند، در غیر این صورت از ورود آنان به سالن برگزاری آزمون جلوگیری خواهد شد.

مکان برگزاری آزمون
آزمون در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار خواهد شد که نشانی دقیق آن روی کارت ورود به جلسه درج می شود.

مرحله پس از شرکت در آزمون
پس از قبولی در آزمون، لیست اسامی و نمرات شرکت کنندگان در سایت مرکز سنجش آموزشی اعلام و افراد حائز نمره حد نصاب (۶۰ درصد نمره کل آزمون) جهت طرح پرونده در شورای انتقال، به مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت معرفی خواهند شد.

دروس آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های تا پیش از ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷/ اول ژانویه ۲۰۱۹)



منابع رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برای منابع آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های تا پیش از ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷/ اول ژانویه ۲۰۱۹) به تفکیک مولف و انتشارات در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است.
پیش از این دکتر غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به جزئیات اولین آزمون ملی برای ارزشیابی دانشجویان انتقالی از خارج در گروه علوم پزشکی که پیش از ۲۰۱۹ به خارج رفته اند تاکید کرده بود آن گروه از دانشجویان علوم پزشکی که قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی برای تحصیل به دانشگاه‌های خارجی رفته‌اند و پرونده آنها دارای اشکالی بود و یا بر اساس آئین نامه‌های قبلی پذیرش شده‌اند می‌توانند در این آزمون ملی شرکت کنند تا در فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی خود قرار گیرند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نه − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!