از دارندگان کارت کمیساریای عالی پناهندگان خواسته شد برای دریافت مزایا در TRIS ثبت نام کنند

توریست مالزی – حمزه زین الدین، وزیر کشور، که از مرکز ثبت نام TRIS در Sungai Buloh بازدید کرد، گفت که دولت جامعه پناهندگان را به صورت موردی مدیریت...
توریست مالزی – حمزه زین الدین، وزیر کشور، که از مرکز ثبت نام TRIS در Sungai Buloh بازدید کرد، گفت که دولت جامعه پناهندگان را به صورت موردی مدیریت خواهد کرد.

وزارت کشور از دارندگان کارت کمیسیون عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) در مالزی خواسته است که خود را در سیستم اطلاعاتی ردیابی پناهندگان (TRIS) که برای نظارت بر محل نگهداری آنها ایجاد شده است، ثبت نام کنند.

به گزارش برناما، حمزه زین الدین، وزیر امور خارجه گفت: تنها کسانی که در TRIS ثبت نام کرده اند و کارت شناسایی ویژه ای به نام (MyRC) به آنها داده می شود، برای دسترسی به امکانات دولتی در نظر گرفته می شوند. او گفت این شامل دسترسی به مراقبت های بهداشتی، آموزش، فرصت های شغلی و آموزش در چندین بخش از جمله ساخت و ساز و تولید می شود. وی ادامه داد با وجود اینکه مالزی موضع قاطعی در مورد عدم شناسایی پناهندگان دارد، اما به دلایل بشردوستانه، دولت در نظر دارد جامعه را به صورت موردی مدیریت کند.

این سیستم در ماه ژوئیه توسط دولت تصویب شد و انتقاد دو سازمان غیردولتی را برانگیخت که سیستم را ‘تهاجمی و غیرانسانی’ خوانده اند. آنها گفتند که TRIS آزادی رفت و آمد پناهندگان را کنترل خواهد کرد که به نوبه خود معیشت آنها را مختل می کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!