بزرگترین غار اتاقی شکل در دنیا، پارک ملی مولو، ساراواک

توریست مالزی – یکی از طولانی ترین شبکه غارها در دنیا در پارک ملی غارهای مولو قرار دارد. در این پارک بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان، اتاق ساراواک، واقع شده...
توریست مالزی – یکی از طولانی ترین شبکه غارها در دنیا در پارک ملی غارهای مولو قرار دارد. در این پارک بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان، اتاق ساراواک، واقع شده است که می تواند چهل هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را در خود جای بدهد.
همچنین در مولو یکی از بزرگترین مسیرهای غاری دنیا، غار دییر، به چشم می خورد که می تواند پنج کلیسا به اندازه سنت پول در لندن را در خود جای بدهد. یکی دیگر از جاذبه های اصلی پارک Clear Water Cave (غار آبهای زلال)، طولانی ترین غار در جنوب شرق آسیا است. این غارهای وسیع زیستگاه میلیون ها خفاش و پرندگان سویفتلت است که هر روز عصر هنگام غروب به صورت دسته های بزرگ در داخل جنگل جمع می شوند!
افرادی که بیرون رفتن را دوست دارند به طور دلنشینی از تماشای بهترین نمونه های هوازدگی سنگ آهک گرمسیری در تمام دنیا از جمله قله های نوک تیز عظیم، دره های عمیق که به درستی قله نام گرفته اند، شگفت زده خواهند شد. گردش های چند روزه دشوار اما با ارزش از تفرجگاه به این منطقه وجود دارند. توصیه می شود یک راهنما و باربر همراه داشته باشید.

رسیدن به اینجا
می توانید سوار بر قایق سریع السیر از کوالا بارام (در سه ساعت) به مارودی بروید. از مارودی، سوار یک قایق تجاری سریع السیر شوید و از مسیر رودخانه توتو (یک انشعاب از رودخانه بارام) به کوالا آپو یا لونگ پانای بروید. این قایق هر روز ظهر از مارودی حرکت می کند و صبح روز بعد به مارودی بازمی گردد. سفر شما حدود سه ساعت طول می کشد.

از راه هوایی
خطوط هوایی مالزی (ماسوینگز) هر روز سه پرواز (۳۰ دقیقه ای) از میری به مولو دارد.

کارهایی که باید انجام بدهید:
– بازدید از چهار غار اصلی – گوزن(Deer)، بلند(Long)، ویکی و باد.
– پیاده روی در امتداد پل معلق سایبان دار در ۴۸۰ متری.
– رفتن به یکی از مسیرهای پیاده روی هیجان انگیز در طبیعت، به عنوان مثال قلل آهکی و یا محل گیاهان دارویی.

منبع: سایت وزارت توریسم مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!