دریافت ویزای سنگاپور و نکاتی برای سفر به این کشور

توریست مالزی – ویزای سنگاپور به‌صورت عادی و فوری صادر می‌شود؛ با توجه به اینکه این کشور در ایران سفارت‌خانه‌ای ندارد، لذا می‌توان به‌صورت اینترنتی، از طریق آژانس‌های توریستی...
توریست مالزی – ویزای سنگاپور به‌صورت عادی و فوری صادر می‌شود؛ با توجه به اینکه این کشور در ایران سفارت‌خانه‌ای ندارد، لذا می‌توان به‌صورت اینترنتی، از طریق آژانس‌های توریستی یا در کشور مالزی، نسبت به دریافت روادید آن اقدام کرد. ویزای گردشگری سنگاپور به‌صورت ۶۰ روزه صادر می‌شود و شما می‌توانید ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید. با ویزای توریستی، حق کار یا تحصیل ندارید و برای کار باید ویزای مربوط به آن را در کشور مبدا (ایران) درخواست کنید.
با ویزای گردشگری سنگاپور، اجازهٔ تحصیل و اشتغال به کار را ندارید و باید پیش از سفر به سنگاپور، ویزای مربوطه را اخذ کنید. سنگاپور، دارای ۳ دانشگاه ملی است که در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند، این کشور یکی از غول‌ های اقتصاد دانش‌ بنیان آسیا در هزارهٔ سوم میلادی است. اگر قصد دارید با دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا تحصیل کنید، مقصدی بهتر از سنگاپور در آسیا پیدا نخواهید کرد؛ جایی که مقصد لوکس‌گردی و گردشگری ماجراجویانه است.

چرا سفر به سنگاپور؟


ایندکس سایت وزارت امور خارجهٔ سنگاپور که همهٔ اطلاعات لازم را دربارهٔ دریافت انواع ویزای گردشگری، تحصیلی، تجاری و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تحقیقاتی این کشور در اختیار هموطنان قرار می‌دهد.


سنگاپور کشوری کوچک و چندمیلیونی در جنوب شرقی آسیا و همسایهٔ مالزی است که ۳ دانشگاه از فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است. بسیاری از نخبگان جهان در حوزه‌های نانوفناوری، هوش مصنوعی، پزشکی، مهندسی و امثال آن، آرزوی تحصیل، تدریس و تحقیق در این دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان سنگاپوری را دارند و به همین خاطر، سنگاپور، مظهر اقتصاد شکوفای دانش‌بنیان در هزارهٔ سوم میلادی است و احتمال می‌رود که در سومین دههٔ قرن بیست‌ویکم، بسیار از آن بشنویم.


سایت رسمی SINGA که درگاه ارائهٔ فرصت‌های بورسیهٔ تحصیلی به دانشجویان مقطع دکتراست. سالانه چند ایرانی موفق به دریافت بورس سینگا می‌شوند.


اگر به‌دنبال تحصیل در کشوری با عالی‌ترین ظرفیت‌های تحقیقاتی و علمی و همچنین جشنواره‌ای از غول‌های علم و فناوری و اقتصاد جهان در فضایی خلاقانه هستید، جایی بهتر از سنگاپور که عزیمت به آن نیز آسان است، در آسیا پیدا نخواهید کرد.
جزیرهٔ سنگاپور که در گذشته با نام پولو چانگ شناخته می‌شد، تاریخ جدید خود را از ۱۸۱۹ میلادی آغاز کرد. با اینکه سنگاپور کوچک‌‌ترین کشور مستقل قارهٔ کهن است و از شصت جزیرهٔ کوچک تشکیل شده است، اما دومین بندر بزرگ آسیا و چهارمین بندر بزرگ جهان را در خود جای داده است.

۱۰ نکته برای سفر به سنگاپور
اگر در روزها یا ماه‌های آینده، مسافر سنگاپور هستید، نکات یازده‌گانه‌ای را که در ادامه ارائه می‌کنیم، در نظر داشته باشید:
– اگر می‌خواهید به‌ تنهایی سنگاپورگردی کنید، پیش از سفر، مقصدهای اقامتی ارزان را از طریق، BOOKING.COM و هتلز دات کام، بررسی و با کارت اعتباری ارزی بین‌‌المللی، رزرو کنید. این سایت‌ها گاها تخفیف‌های خوبی (به‌خصوص در فصل‌های OFF SEASON) را برای اقامت بیش از ۴ شب در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ارائه می‌دهند.
– شما می‌توانید در سایت تریپ ادوایزر (بزرگ‌ترین شبکهٔ اجتماعی گردشگران)، صدها مقصد گردشگری فوق‌العاده و هیجان‌انگیز و ده‌ها مقصد شکم‌‌گردی و نگارخانه‌‌گردی سنگاپوری را پیدا کنید و در جریان اولویت‌های گردشگری این کشور سرسبز و زیبا قرار بگیرید.


– اگر می‌خواهید سنگاپورگردی خود را به‌همراه هموطنان ایرانی یا گردشگران سایر کشورهای جهان انجام دهید، به‌دنبال همسفر باشید و از سایت تخصصی لونلی پلنت استفاده کنید. همسفرگردی، یکی از ظرفیت‌های جدید صنعت گردشگری جهان است که دنیای دیجیتال توریسم، برای ما به ارمغان آورده است و بستری فرصت‌آفرین محسوب می‌شود که رونق زیادی در سنگاپور دارد. سنگاپور، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های مدیریت گردشگری (TOURISM MANAGEMENT)، مدیریت ایونت (EVENT MANAGEMENT) و زیرمجموعه‌های MBA مثل EXECUTIVE MBA است.
– اگر می‌خواهید در سنگاپور با گردشگران تخصصی در گرایش‌های علمی، هنری، فرهنگی، قومی و زبانی ارتباط برقرار کنید و در ایونت‌های روزانهٔ رایگان شرکت کنید، از سایت اینترنیشن (Internations.org) استفاده کنید و پس از عضویت رایگان، در ایونت‌های آن شرکت کنید. این فرصت‌ها در حدود ۴۰۰ شهر دنیا ازجمله تهران، در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.
– اگر قصد جزیره‌ گردی یا جنگل‌ گردی در این کشور زیبا و دیدنی را دارید و فرصت و پول زیادی برای این کار ندارید، از خدمات کوچ سرفینگ استفاده کنید. هزاران میزبان مهمان‌نواز سنگاپوری، آمادهٔ ارائهٔ خدمات رایگان به گردشگران سنگاپوری هستند. عضویت در سایت رایگان است، اما توصیه می‌کنیم که حتما پیش از ارائهٔ درخواست و بررسی پیشنهادهای کاربران، هویت آنها را براساس review (توصیه‌های سایر کاربران)، راستی‌آزمایی کنید.
– اگر قصد کوله‌گردی در این کشور را دارید، از پرتال کوله‌گردها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت thebrokebackpacker مراجعه کنید.
– اگر قصد اقامت در هتل‌های ۵ ستارهٔ لوکس با اسپاهای آن‌چنانی، دوش‌های آبشاری و رستوران ۲۴ ساعته را ندارید، می‌توانید از فرصت اقامت در خانه‌های معمولی تا لوکس شهروندان سنگاپوری استفاده کنید و با سبک زندگی مردمان این دیار، بهتر و بیشتر آشنا شوید. برای این کار، از خدمات ایر بی ان بی (AIRBNB)، بزرگ‌ترین سایت معرفی خانه‌های اجاره‌ای استفاده کنید.
سایت رسمی گردشگری سنگاپور در نشانی visitsingapore قرار دارد که شما را با تمام اطلاعات موردنیاز برای سفر ارزان به این کشور، آشنا می‌کند.
– اگر می‌ خواهید پیش از سفر، با جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سنگاپور آشنا شوید، هشتگ‌ گردی سنگاپور در اینستاگرام را فراموش نکنید. حتما از هشتگ‌هایی مثل: SINGAPOREFOODL ،#SINGAPOREVISIT ،#SINGAPORE# استفاده کنید. هر ساعت، ده‌ها عکس و ویدئو از گردشگران بین‌المللی این کشور به اشتراک گذاشته می‌شود که این هشتگ‌ها را به منبع اطلاعاتی فوق‌العاده مستندی تبدیل می‌کند.
– اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید، در فصل‌های مهم که جشنواره‌های رنگارنگ و تخفیف‌های خوبی برای گردشگران دارد به این کشور سفر کنید.
– اگر قصد اقامت در هاستل را دارید، توصیه می‌کنیم که به سایت هاستل ورلد مراجعه کنید و در جریان فعالیت صد ها هاستلی که در شهرهای این کشور فعال هستند قرار بگیرید. اقامت در هاستل این فرصت را به شما می‌ دهد که دوستان زیادی پیدا کنید و سنگاپورگردی هیجان‌ انگیزی داشته باشید؛ به‌خصوص که امکان پخت‌وپز آسان را نیز در اختیار خواهید داشت.


دریافت ویزای سنگاپور
شما می‌ توانید مدارک مورد نیاز زیر را به ادارهٔ مهاجرت سنگاپور ارسال کنید تا برچسب ویزای عادی به‌صورت دی اچ ال برای شما پست شود.
ویزای سنگاپور از زمان صدور (DATE OF ISSUE) شصت روز اعتبار دارد که شما می‌توانید به‌ محض ورود، ۳۰ روز در این کشور اقامت کنید. برخلاف ویزای گردشگری تایلند که ۹۰ روزه است، ویزای گردشگری این سنگاپور، ۳۰ روزه می‌ باشد. ویزای عادی، معمولا ظرف ۲ هفته صادر خواهد شد.
ویزای سنگاپور را نیز می‌ توان همچون ویزای سوئد و ترکیه، به‌صورت اینترنتی درخواست داد. برای کسب اطلاعات تکمیلی به بخش E-SERVICES بروید.


سایت ادارهٔ مهاجرت سنگاپور


 

 


 

مدارک لازم برای دریافت ویزای گردشگری سنگاپور
مدارک زیر هر ساله دستخوش تغییر می‌شوند. لذا اطلاعات تکمیلی و به‌روز را در بخش ویزای سایت رسمی وزارت خارجهٔ سنگاپور به دست آورید.
گذرنامهٔ معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحهٔ خالی داشته باشد.
تکمیل فرم V۳۹A و ۱۴A
داشتن ووچر هتل و محل اقامت در سنگاپور الزامی است.
ترجمهٔ رسمی شناسنامه و کارت ملی در برگهٔ A۴
فرم تکمیل‌شدهٔ درخواست ویزای سنگاپور به زبان انگلیسی به‌صورت تایپ‌ شده.
یک قطعه عکس ۳ در ۴ که مربوط به شش ماه اخیر باشد.
رونوشت بلیط هواپیما که تاریخ رفت و برگشت آن دقیقا منطبق با فرم درخواست ویزای سنگاپور باشد.
امضا و اثر انگشت متقاضی
گذرنامه باید سالم باشد و هیچ صفحهٔ مخدوش یا پاره‌ای نداشته باشد.
اگر تاریخ بیست‌ و نهم فوریه در گذرنامهٔ شما قید شده است، باید اعلام کنید که سال کبیسه است یا خیر. این موضوع در بخش تاریخ صدور (DATE OF ISSUE) یا تاریخ تولد (DATE OF BIRTH) یا تاریخ انقضا (EXPIRY DATE) درج شده است.
اگر مهر یا علامت مشکوکی در گذرنامهٔ شما قید شده است، به کنسول اطلاع دهید.
امضای گذرنامه‌ای شما باید با امضای فرم درخواست ویزای گردشگری سنگاپور یکی باشد.
هزینهٔ روادید سنگاپور به قیمت سال ۲۰۱۹ پرداخت خواهد شد
گواهی تمکن مالی (BANK STATEMENT) که نشان می‌دهد شما پول کافی برای سفر در اختیار دارید.
در سال ۲۰۱۹، هزینهٔ دریافت ویزای گردشگری سنگاپور برای یک بار ورود، ۳۰ دلار و دو بار ورود، ۶۰ دلار است.

تکمیل فرم V۳۹A
تکمیل این فرم تک برگی برای درخواست و دریافت ویزای سنگاپور الزامی است. این فرم مشخصات دعوت‌کننده و دعوت‌شونده را بیان می‌کند.
شما باید مشخصات هویتی خود را براساس آنچه در گذرنامه ذکر شده است،‌ در این فرم وارد کنید و شمارهٔ گذرنامه، تاریخ عزیمت و دلیل سفر (purpose of visit) را نیز درج کنید. اگر قصد شما، دیدار دوستان یا اقوام است (VISITING FRIENDS/RELATIVES) باید آن را در فرم ذکر کنید و مشخصات دعوت‌کننده را نیز قید نمایید. افرادی که دعوت‌کنندهٔ آنها، شخصیتی حقیقی در سنگاپور است، باید این فرم را تکمیل کنند.
این شخصیت حقیقی سنگاپوری، باید شهروند سنگاپور یا دارای اجازهٔ اقامت دائم سنگاپور باشد و حتما بیش از ۲۰ سال سن داشته باشد. اگر قصد دریافت ویزای تجاری سنگاپور را دارید، باید یک شرکت ثبت‌شده در سنگاپور برای شما دعوت‌ نامهٔ سفر صادر کند. بنابراین باید فرم (LOI (LETTER OF INTRODUCTION ضمیمهٔ مدارک‌تان شود.

موافقت‌نامه
باید متن را که در آخرین صفحهٔ فرم درخواست ویزای سنگاپور درج شده است، به‌دقت بخوانید و امضا کنید. بدینوسیله گواهی می‌ شود که کلیهٔ اطلاعات ارائه‌شده در فرم ۱۴A صحیح است و صحت اطلاعات ورودی، تأیید می‌ شود. شما تأیید می‌ کنید که در مدت اقامت خود در سنگاپور، از داروهایی که طبق قانون، مصرف آنها با محدودیت‌ هایی همراه است، سو‌ءاستفاده نخواهید کرد و در فعالیت‌ های سیاسی نیز شرکت نمی‌ کنید.
در غیر این‌ صورت، با شما طبق قانون مهاجرت (IMMIGRATION ACT) برخورد خواهد شد. شما متعهد خواهید شد که در فعالیت‌ های مجرمانه، مشارکت نکنید. شما متعهد خواهید شد که در فعالیت‌ هایی که ارتباطی با ویزای درخواستی شما ندارد، مشارکت نکنید. اگر برای ویزای گردشگری سنگاپور درخواست داده‌اید، متعهد خواهید شد که در فعالیت‌ های استخدامی یا مشارکت در کسب‌ و کار، فعالیت نکنید و بدون اجازهٔ کار فعالیتی صورت ندهید. هر گونه اشتغال شما باید براساس قانون استخدام نیروی خارجی (EMPLOYMENT OF FOREIGN MANPOWER) در قانون CAP۹۱A سنگاپور باشد.
شما متعهد می‌ شوید که پس از اتمام دورهٔ ویزا، سنگاپور را ترک کنید. در غیر این صورت، طبق قانون سنگاپور با شما برخورد خواهد شد. هرگاه شما یا یکی از اعضای خانوادهٔ شما،‌ از قوانین ادارهٔ مهاجرت سنگاپور تخطی کند، مسئولان ادارهٔ مهاجرت می‌ توانند خواستار خروج شما از کشور شوند و شما باید ظرف بیست و چهار ساعت خاک سنگاپور را ترک کنید. شما تصدیق می‌ کنید که دریافت ویزای سنگاپور، تضمینی برای ورود شما یا اعضای خانوادهٔ شما به این کشور نیست و اجازهٔ قطعی ورود شما به این کشور، در مرز صورت می‌ گیرد.
شما این حق را به ادارهٔ مهاجرت سنگاپور می‌دهید که نسبت به‌ راستی‌ آزمایی (VERIFY) اطلاعات و بررسی مدارک شما (که ضمیمهٔ درخواست شده‌اند)، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

توصیه می‌ شود که از مسیر کوالالامپور-سنگاپور که معمولا زیر ۱۰۰ دلار است استفاده کنید.
اگر می‌ خواهید با قطار به سنگاپور سفر کنید، به KL CENTRAL کوالا بروید و سوار ETS شوید و به GEMAS بروید؛ این سفر ۱۲۰ دقیقه طول می‌کشد و ۵۰ رینگیت مالزی، هزینه دارد. پس از آن باید از گماس به GB CENTRAL بروید که ۲۰ رینگت هزینه دارد. برای خرید بلیط به این سایت بروید. برای سفر زمینی (با اتوبوس) از مالزی به سنگاپور هم از این سایت استفاده کنید.

معروف‌ترین جاذبه های گردشگری سنگاپور
۱) شهربازی یونیورسال استودیو: ۷۶ دلار سنگاپور
۲) باغ «گاردنز بای د بی»: ۲۸ دلار سنگاپور
۳) باغ‌وحش سنگاپور: ۳۵ دلار سنگاپور
۴) چرخ‌و‌فلک پرندهٔ سنگاپوری: ۳۳ دلار سنگاپور
۵) باغ پرندگان جورونگ: ۳۰ دلار سنگاپور
۶) آکواریوم سی: ۳۹ دلار سنگاپور
۷) باغ‌وحش نایت سافاری سنگاپور: ۴۷ دلار سنگاپور
۸) باغ‌وحش ریور سافاری: ۳۲ دلار سنگاپور
۹) پارک آبی ادونچر کُو: ۳۸ دلار سنگاپور
۱۰) موزهٔ آرت ساینس: ۱۶ دلار سنگاپور
۱۱) باغ گیاه شناسی سنگاپور: ۵ دلار سنگاپور
۱۲) جزیرهٔ دلفین: بین ۵۸ دلار سنگاپور
۱۳) کشتی سواری رویال آلباتروس: بین ۱۶۵ دلار سنگاپور
۱۴) موزهٔ ملی سنگاپور: ۱۵ دلار سنگاپور
۱۵) تور گردش در شهر سنگاپور: از ۳۰ دلار سنگاپور

 

منبع: چظوز

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!