محله BrickFields یا هندوستان کوچک

Brickfields یکی از محله های مسکونی- تجاری قدیمی در نزدیکی مرکز شهر کوالالامپور است که اکثر ساکنان آن را هندی ها تشکیل داده اند.
Interview with old traders for Street Heritage column.
Brickfields یکی از محله های مسکونی- تجاری قدیمی در نزدیکی مرکز شهر کوالالامپور است که اکثر ساکنان آن را هندی ها تشکیل داده اند. فروشگاه‌ها و مغازه‌های این منطقه، اجناس و صنایع دستی هندی می فروشند و مملو از رستوران‌هایی است که انواع غذاهای پر عطر و بوی هندی را سرو می‌نمایند. از آنجایی که گشت و گذار در این منطقه، حال و هوای هندوستان را در ذهن تداعی می کند این محله به هندوستان کوچک یا Little India شهرت یافته است.

در گذشته در این منطقه ( که محله هندی های کنونی در آن قرار دارد) معدن بزرگی از خاک رس وجود داشته است.
در اوایل قرن ۱۹ و در زمان توسعه شهر کوالالامپور, به دستور کاپیتان “یاپ کوان سنگ” کوره بزرگی در این محل ساخته میشود که از آن برای پخت آجرهای خوب و با کیفیت استفاده می کردند و همین امر سبب شد تا بعد ها این منطقه به Brick Fields شهرت باید.

پس از آن در زمان سلطه انگلیسی ها انبار راه آهن مالزی در این منطقه ساخته شد و کارگران هندی و سری لانکایی راه آهن در ساختمان های نزدیک ( در منطقه بریک فیلدز) ساکن شدند. این کارگران هندی مهاجر بعدها در این منطقه باقی مانند و به شهروندان مالزی درآمدند.

اگرچه انبار راه آهن مالزی سال ها بعد به Kl Sentral, یکی از اصلی ترین مراکز حمل و نقل شهری کوالالامپور تبدیل شد اما هنوز هم میتوان برخی از این ساختمان های مسکونی قدیمی و باقی مانده از آن دوران را در اطراف خیابان Rozario مشاهده کرد.

منطقه BrickFields معابد و بناهای تاریخی متعددی را در خود جای داده است :

خانه های تاریخی Hundred Quarters که در سال ۱۹۱۵ ساخته شده اند و اقامتگاه کارگران و کارمندان شرکت راه آهن بوده اند.

آشرام یا خانقاه تاریخی “ویواکاناندا” که در اوایل قرن ۱۹ برای بزرگداشت راما کریشنا ساخته شده است و امروزه در آن برنامه های داوطلبانه برای کمک به افراد محروم و تهیدست و همچنین دوره‌های آموزشی مانند یوگا برگزار می‌شوند.

معبد “ماها ویهارا” که در سال ۱۸۹۵ توسط مهاجران سینهالی (از شمال هندوستان) برای برگزاری آیین‌های مذهبی ساخته شده است و به معبد بودیست Brickfields شهرت دارد.

معبد شش طبقه تیان‌هو که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین معابد جنوب شرقی آسیا است و در سال ۱۸۹۴ توسط چینی‌ها در این مکان ساخته شده است.

گذشته از معابد هندی این منطقه دارای مساجد و کلیساهای قدیمی مختلفی است که کلیسای ارتودکس سنت ماری, کلیسای Holy Rosary و مسجد Madrasatul Gouthiyyah برای مسلمانان هندی از نمونه های آن هستند.

گالری شهر کوالالامپور تورهای پیاده روی رایگانی را برگزار می کند که گردشگران و توریست های علاقمند میتوانند با شرکت در آن از برخی از این بنایا و آثار قدیمی بازدید کنند و با تاریخچه آنها بیشتر آشنا شوند.

هندوستان کوچک بهترین مکانی است که می‌توانید در آن انواع پوشاک و کالاهای اصیل هندی مانند لباس ساری, حلقه های گل, طلا, جواهرات و زیورآلات رنگارنگ و همینطور غذا و شیرینی های سنتی هندی را خریداری نمایید. تنوع کالاها در این منطقه بسیار زیاد است و بازارهای کوچک و بزرگ آن همواره مملو از توریست هستند.

نمی توان از محله هندی ها دیدن کرد و از چشیدن غذاهای خوش عطر و پر ادویه آنها چشم پوشی نمود !
Banana Leaf یا برنج و کاری روی برگ موز, برنج بریانی (Nasi Beryani), نان های سنتی پراتا, دوسای (Tosai) و نوشیدنی خنک لاسی (Lassi) که از ماست طعم دار تهیه میشود از محبوب ترین غذا و خوراکی های هندی هستند که میتوانید آنها را در رستوران های Brickfields امتحان کنید.

Little-India-Brickfields littleindia03 IMG_0899 maxresdefault hqdefault 8526628530_91ea7979f4_b Little-India-Penang-Fried-Snacks

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!