موزه تاریخ چین در ایالت کوچینگ مالزی!

توریست مالزی – موزه ای در ایالت کوچینگ مالزی که گوشه ای از تاریخ و فرهنگ چین را در خود جای داده است! موزه تاریخ چین (Chinese History Museum)...
توریست مالزی – موزه ای در ایالت کوچینگ مالزی که گوشه ای از تاریخ و فرهنگ چین را در خود جای داده است!

موزه تاریخ چین (Chinese History Museum) در مجاورت آب نمای روبروی معبد Tua Pek Kong در ایالت کوچینگ مالزی قرار دارد. این موزه زیبا و دیدنی، تاریخچه جامعه چین در ساراواک را ردیابی می کند. این نمایشگاه ها شامل مسیرهای اولیه تجارت، مهاجرت اولیه از مناطق مختلف چین، توزیع جغرافیایی، پیشگامان اولیه تجارت چینی، فعالیت های تجاری سنتی چین، تشکیل انجمن های صنفی و تجاری، تاریخ سیاسی و دخالت جامعه چین در مالزی مدرن و چند نژادی است. موزه تاریخ چین (موزه چینی کوچینگ) یکی از جاذبه هایی است که هنگام سفر به کوچینگ در ساراواک نباید آن را از دست دهید!

موزه تاریخ چین توسط معاون وزیر فرهنگ، جوانان و ورزش مالزی، آلفرد یاپ چین لوی در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۳ رسما افتتاح شد. این ساختمان خود تاریخی است و در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است. ساختمان کنونی موزه از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۲۱ توسط جامعه چینی به عنوان دادگاه مورد استفاده قرار گرفت. این موزه با هدف به نمایش گذاشتن تاریخ غنی و جذاب گروه های متنوع چینی ساراواک و مهمتر از همه، تلاش برای آموزش نسل حاضر برای قدردانی از مبارزات و ارزش هایی است که توسط پیشگامان اولیه انجام گرفته، ساخته شده است. بازدیدکنندگان دانش عمیق تاریخی در مورد منشأ هر گروه لهجه چینی، مهارت های سنتی مربوط به آن ها، میراث فرهنگی چینی و پیشرفت های حاصل شده در طی سال ها کسب می کنند. این موزه که در قلب ایالت کوچینگ واقع شده است.

تاریخچه موزه
این موزه در گذشته مقر اتاق بازرگانی چین در کوچینگ بود، اما در سال ۱۹۹۳ به عنوان مکانی برای بازدید عموم گردشگران افتتاح شد که گردشگران بتوانند اطلاعات بیشتری از مردم چینی را که از ده ها سال گذشته در ساراواک اقامت داشتند یاد بگیرند. موزه چین به خودی خود مملو از تاریخ است، زیرا در گذشته مکانی برای بحث و محاکمه مربوط به چینی ها در کوچینگ مالزی بوده است. در حال حاضر، این بنا دارای آثار باستانی بسیاری از دوره های گذشته است و دارای یادگاری های بسیاری از امور چینی ها در زمان چارلز وینر بروک نیز می باشد که در تاریخ مالزی به عنوان راجا سفید شناخته می شود. چینی ها در ساراواک در اوایل دهه ۱۹۰۰ اجازه داشتند که امور خود را اداره کنند و معامله کنند و گرچه در حقیقت تحت سلطه بودند، اما این آزادی را داشتند که خودشان را اداره کنند و فرهنگ و سنت خود را حفظ کنند. اثبات این امر، تعداد آثار باستانی موجود در موزه چینی کوچینگ است. بسیاری از خوانش ها و عکس هایی که زندگی و فرهنگ چینی را در اوایل قرن نوزدهم به تصویر می کشد، می توانند به لطف تلاش های عالی برای حفظ کارمندان این موزه تا به امروز مشاهده شوند.

هزینه ورودی
هیچ هزینه ورودی برای کسانی که مایل هستند نگاهی به تاریخ چینی کوچینگ در مالزی بیاندازند شامل نیست. این موزه از یکشنبه تا پنج شنبه ها باز است و در روزهای جمعه بسته می شود.

اگرچه هزینه ورودی ندارد، اما می توانید کمک های مالی به منظور حمایت از حفظ و بهره برداری از این موزه انجام دهید. اگر از طرفداران فرهنگ و تاریخ چینی هستید، این مکان جایی است که نباید بازدید از آن را از دست دهید! مدتی را در موزه بگذرانید و در مورد نحوه زندگی چینی های اولیه و چگونگی حفظ فرهنگ خود در طی چند دهه بیشتر بدانید. دسترسی به این موزه آسان است زیرا فقط در فاصله چندین متری معبد Tua Pek Kong واقع شده است. در اینجا شما می توانید بسیاری از آلات موسیقی، قطعات یشم، سرامیک سلسله مینگ و بسیاری از مصنوعات دیگر را مشاهده کنید که زندگی چینی ها را در اوایل دهه ۱۹۰۰ به زیبایی منعکس می کند.

منبع: توریاب

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!