آبی کلاسیک؛ رنگ سال ۲۰۲۰ نماد و نشانه چیست؟ + فیلم

توریست مالزی – انتخاب رنگ سال، برای بسیاری از شرکت های معروف رنگ به یک سنت هیجان انگیز تبدیل شده است. هنگامی که یک رنگ به عنوان رنگ سال...
توریست مالزی – انتخاب رنگ سال، برای بسیاری از شرکت های معروف رنگ به یک سنت هیجان انگیز تبدیل شده است. هنگامی که یک رنگ به عنوان رنگ سال معرفی می شود، طیف گسترده ای از طراحی تا بازاریابی برند ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش کوکا، هنگام انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ سال عوامل مختلفی مانند مد و فشن (رنگ مو و رنگ لباس)، معماری، طراحی صنعتی و تکنولوژی در نظر گرفته می شوند. امسال با ورود به یک دهه جدید، احساس فوق العاده ای خواهیم داشت و رنگ سال می تواند چگونگی نگاه ما به این دوره از طراحی را مشخص کند.

رنگ سال ۲۰۲۰ چه رنگی است؟



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنتون در منهتن اعلام کرد که رنگ آبی کلاسیک با کد Pantone 19-4052 را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده است. این رنگ در عین سادگی بسیار زیباست و نمایانگر آسمان هنگام غروب، آب های آرام دریا و یک کاسه بلوبری است که ما را برای ورود به یک دهه جدید مطمئن و پایدار می سازد.

آبی کلاسیک به عنوان یک رنگ آرام بخش شناخته می شود که آرامش را به روح انسان هدیه می کند و باعث تمرکز بیشتر او می شود. رنگ آبی کلاسیک منظم، محدود و بی حد و مرز است.

لوری پرسمن معاون موسسه رنگ پنتون در این باره می گوید : ” آبی کلاسیک رنگی است که پیش بینی می کند چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد و آینده چه چیزی را به همراه خواهد داشت؟ این رنگ به خوبی ارتباط برقرار می کند.” پرسمن معتقد است که رنگ هر سال از طریق فرایندی طولانی و متفکرانه انتخاب می شود که سبک زندگی و روند صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.

شاید جالب باشد بدانید که رنگ آبی برای سلامتی هم بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده که مواد غذایی آبی رنگ به دلیل مقادیر بالای آنتوسیانین هایی که دارند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند.

صورتی رنگ سال پیشنهادی کمپانی بنجامین مور



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتظار می رود در سال آینده رنگ صورتی ملایم و ملیح به فراونی در طراحی های کمپانی بنجامین مور دیده شود. (بنجامین مور یک کمپانی تولید رنگ آمریکایی است)

آندره مگنو، مدیر بازاریابی این شرکت می گوید : رنگ ها تغییر ذهنی از مواد به سمت برآوردن نیاز های اصلی زندگی هستند. صورتی گل رز و صورتی پاستل رنگ های خنثی و آرامش بخشی هستند که می توان آن ها را برای طراحی دکوراسیون یک اتاق نشیمن یا اتاق خواب به کار برد.

رنگ های سال پیشنهادی کمپانی والسپار



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

والسپار یک کمپانی رنگ است که دوازده رنگ الهام گرفته از طبیعت را به عنوان رنگ های سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است؛ صورتی، سبز، یخی، سبز آبی کم رنگ، خاکی، خاکستری، شیری، کرم رنگ، آبی چرک، صورتی چرک، سفید مات، آبی، یاسی کم رنگ و فیلی.

سو کیم، مدیر بازاریابی والسپار معتقد است وقتی که از این رنگ ها به عنوان رنگ یک اتاق استفاده می شوند، واقعا تجربیات رنگی همه جانبه را که امروزه در زندگی به آغوش گرفته ایم، به تصویر می کشند.

سرمه ای رنگ سال پیشنهادی کمپانی شروین ویلیامز



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرمه ای به عنوان یکی از آرامش بخش ترین و پرکاربرد ترین سایه های رنگ آبی در نظر گرفته می شود و کمپانی رنگ شروین ویلیامز آن را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است.

سبز رنگ سال پیشنهادی شرکت بهر



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفته گذشته، بهر به طور رسمی رنگ سال ۲۰۲۰ خود را سبز طبیعت معرفی کرده است. این رنگ سبز از مراتع الهام گرفته و به عنوان یک رنگ آرام بخش برای طراحی داخلی به کار برده می شود.

آبی نفتی رنگ سال پیشنهادی کمپانی PPG



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبی نفتی به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ کمپانی رنگ PPG معرفی شده است. مدیر بازاریابی این کمپانی معتقد است که استفاده از سایه های رنگ آبی برای طراحی دکوراسیون داخلی آرامش را القا می کنند، اضطراب را کاهش می دهند و به درمان بی خوابی کمک می کنند.

سبز ملایم رنگ سال پیشنهادی کمپانی دالاکس



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برند رنگ Dulux رنگ سبز کم رنگ و ملایم را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است و هدف خود را از انتخاب این رنگ نزدیک کردن همه ی ملت ها به هم در دهه ی جدید پیش رو عنوان می کند.

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!