آشنایی با رینگت

توریست مالزی – رینگت نام یکای پول کشور مالزی است که با کد ایزو ۴۲۱۷ MYR مشخص می‌شود. به گزارش همشهری آنلاین، رینگت از سال ۱۹۷۵ جانشین دلار مالزی...
توریست مالزی – رینگت نام یکای پول کشور مالزی است که با کد ایزو ۴۲۱۷ MYR مشخص می‌شود.
به گزارش همشهری آنلاین، رینگت از سال ۱۹۷۵ جانشین دلار مالزی شده‌ است و به ۱۰۰ یکای کوچک‌تر که سن یا سنت نامیده می‌شود، تقسیم می‌شود. کلمه رینگت در زبان مالایی به معنای زنجیر است. این لغت به سکه‌های نقره‌ای اسپانیایی با لبه‌های زبر اشاره دارد که طی دوران استعماری در مالزی مورد استفاده قرار داشت. قبل از سال ۱۹۷۵، واحد پول کوالالامپور دلارهای مالزیایی بود، به ندرت و شاید برای یادآوری روزهای استفاده از دلار، گاهی اوقات قیمت‌ها با نماد $ یا M$  نوشته می‌شوند.
تا سال ۲۰۰۵ رینگت به دلار آمریکا وصل بود تا زمانی که مالزی همانند رهبر چین ارتباط بین دو واحد پولی را حذف کرد. رینگت مالزی در سطح بین‌المللی مبادله نمی‌شود.

اسکناس‌های رایج در مالزی عبارتند از:
۱۰۰ رینگت، ۵۰ رینگت، ۲۰ رینگت، ۱۰ رینگت، ۵ رینگت و ۱ رینگت
در دهه ۱۹۹۰ دولت مالزی مجوز صدور اسکناس‌های ۱۰۰۰ و ۵۰۰ رینگتی را صادر کرد. هر اسکناس رینگی دارای رنگی خاص است که تمایز بین آنها را ساده‌تر می‌کند. ارزش پول بر روی اسکناس‌ها بزرگ و خوانا چاپ شده است. رینگت‌های مالزی با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای چاپ می‌شوند تا کپی و جعل آن دشوار باشد. اسکناس‌ها در مالزی همانند سنگاپور و بر خلاف هند، تایلند، اندونزی و سایر کشورهای همسایه بر روی کاغذهای با کیفیت بالا چاپ می‌شوند.

سکه‌های مالزی
رینگت مالزی به ۱۰۰ سِن (سِنت) تقسیم می‌شود. سکه‌های رایج عبارتند از : ۵۰ سن، ۲۰ سن ، ۱۰ سن ، ۵ سن برخی از سکه‌ها بسیار سبک هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!