آغاز سال نو تامیل‌ها، سیک‌ها و هندوهای مالایی

توریست مالزی – جوامع تامیل و سیک در مالزی Chittirai Puttandu (سال نو تامیلی) و Vaisakhi را در روز جمعه (۱۴ آوریل) برگزار می کنند در حالی که جشنواره...
توریست مالزی – جوامع تامیل و سیک در مالزی Chittirai Puttandu (سال نو تامیلی) و Vaisakhi را در روز جمعه (۱۴ آوریل) برگزار می کنند در حالی که جشنواره Vishu توسط جامعه هندوی مالایی در روز شنبه (۱۵ آوریل) برگزار می شود.

به گزارش استار، این جشنواره ها در سراسر کشور برگزار می شود تا آغازی جدید برای جامعه هند باشد. گانسان، رئیس Hindu Sangam مالزی، گفت که سال جدید در ساعت ۴:۴۵ بعدازظهر در ۱۴ آوریل آغاز می شود و امسال به عنوان سال ‘Shobakiruthu’ شناخته می شود. به عنوان یک جامعه تامیل، ما امیدواریم این سال جدید ثروت بیشتری برای کشور، وحدت بین مردم و جشن های بیشتری برای جامعه به ارمغان بیاورد.’

گانسان گفت: که نمازهای ویژه ای در معبد Sri Sakthi Karpaga Vinayagar Temple, Brickfields در روز جمعه ۱۴ آوریل از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر برگزار می شود، در حالی که یک رویداد سنتی نمایشی در معبد Sri Krishna Temple, Brickfields در تاریخ ۱۶ آوریل از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برگزار می شود..

همچنین Tamil month of Chittirai هر ساله در اولین روز تقویم شمسی تامیل مشخص می شود. رئیس Sikh Naujawan Sabha Malaysia (SNSM) گفت: حدود ۱۲۰۰۰۰ سیک در مالزی جشن Vaisakhi، جشنواره برداشت بهاره و تولد فرمان خلسا را جمعه جشن خواهند گرفت. او گفت که حدود ۱۳۰ گوردوارا در کشور در حال آماده‌سازی کامل برای جشن‌ها هستند و بسیاری از آنها قبلاً (تلاوت بی‌وقفه کتاب مقدس سری گورو گرانت صاحب جی) را برای Vaisakhi آغاز کرده‌اند.

وی، Vaisakhi را به عنوان یک جشن و کارناوال در مقیاس بزرگ توصیف کرد که شامل برنامه های زیادی مانند(گروه های آواز عبادی) و فعالیت هایی مانند اهدای خون، غربالگری سلامت، فعالیت های کودکان و کمک به گروه های محروم است.

همچنین رئیس انجمن فرهنگی و سنتی هندوهای مالایی مالزی، دکتر NR Nambiar گفت: با توجه به سالنامه رسمی Vishu در روز شنبه جشن گرفته می شود. او گفت Vishu در روز اول یا دوم ماه مالایی (Medam) مشاهده می‌شود و این جشن زمانی برگزار می‌شود که خورشید از (Surya Sankramana) Meenam عبور می‌کند و به Medam (Aries) وارد می‌شود، بنابراین Surya Sankramana در اواخر ۱۴ آوریل برگزار می‌شود.

«بزرگترین عضو زن خانواده معمولاً شب قبل «Vishukani» (سینی اقلام) را مرتب می‌کند و همچنین اولین نفر را بیدار و لامپ‌ها را روشن می‌کند و سپس همه اعضای خانواده با چشم‌بند به منطقه Vishukani بیرون آورده می‌شدند. او به آنها اجازه خواهد داد که این منظره فرخنده را ببینند.» دکتر نامبیار گفت: که کلمه مالایایی ‘kani’ به معنای واقعی کلمه به معنای ‘آنچه که ابتدا دیده می شود’ است، بنابراین Vishukani به معنای ‘آنچه که ابتدا در ویشو دیده می شود’ است.

وی خاطرنشان کرد: ایده آل ترین زمان در این کشور برای برگزاری این آیین از ساعت ۶ تا ۶:۳۰ صبح روز شنبه است و هیچ عضوی از خانواده نباید از این مراسم کنار گذاشته شود. – برناما

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!