سفر با کشتی و کروز

توریست مالزی – تعداد زیادی اسکله و باشگاه های قایقرانی در سراسر مالزی وجود دارند؛ در این مکان ها شما می توانید بادبان اصلی قایق را سفت کنید، طناب...
توریست مالزی – تعداد زیادی اسکله و باشگاه های قایقرانی در سراسر مالزی وجود دارند؛ در این مکان ها شما می توانید بادبان اصلی قایق را سفت کنید، طناب بادبان را بکشید، بادبان جلو را بالا بکشید و اجازه دهید نسیم گرمسیری شما را به مناطق جدید و هیجان انگیز ببرد.

مالزی، که در بین یک و هفت درجه به سمت شمال خط استوا قرار دارد، تقریبا در تمام طول سال دارای آب و هوای مطبوع است. بادهای موسمی مرطوب شمال شرق از ماه نوامبر تا مارس در امتداد ساحل شرقی شبه جزیره، ساراواک و صباح می وزد. حتی در این فصل، گاهی اوقات آب و هوا خوب و دریا آرام است. بادهای موسمی جنوب غرب از ماه آوریل تا اکتبر می وزند. در کل، قایقران های عازم غرب هنگام وزش بادهای موسمی شمال شرق، و آن دسته از افراد که به سمت شرق می روند هنگام وزش بادهای جنوب غرب سفر می کنند.

از لحاظ تاریخی اینجا مرکز تجارت دریایی منطقه ای بوده و همچنان باقی مانده است. تنگه ملاکا در ساحل غربی مسیر اصلی قایقران هایی است که از استرالیا به تایلند، آفریقا و اروپا سفر می کنند. ساحل شرقی بسیار آرام تر است و جزیره های بسیاری در آن وجود دارند که فضایی عالی برای لنگر انداختن، استراحت، غواصی و ذخیره نیازهای ضروری هستند. بندرهای اصلی در اینجا عبارتند از مرسینگ، کوانتان، کوالا دونگون، مارانگ، و کوالا ترنگانو؛ با این وجود، جزایر خیره کننده تیومان، پرهنتیان، ردانگ و کاپاس نیز خدمات اولیه را فراهم می کنند.

شهرت شرق مالزی در قایقرانی و به عنوان یک توقفگاه بین راه برای قایقران هایی که از سواحل دور می آیند، روز به روز در حال افزایش است. آن دسته از قایق هایی که از شرق به صباح می آیند نیز می توانند قبل از ادامه مسیر خود به سمت شبه جزیره مالزی، در نزدیکی بادبان ها را به سمت غرب بکشند و در مناطق بی نظیری توقف کنند.

نکات کلیدی
• قایقران های مسافر باید در هر یک از بندرهای جدید،توقف کنند؛ مسئولان این بنادر مهمان نواز هستند، اکثر افراد زبان انگلیسی را متوجه می شوند و کاردفتری در آنجا ساده است.

• به محص ورود به مالزی قایقران ها باید نزد اداره ات مهاجرت، نیروی دریایی، گمرک و بهداشت (آخرین گزینه در صورتیکه قرنطینه لازم باشد) و مسئول بندر بروند.

• آنها باید گذرنامه خدمه، گواهی ثبت اصلی قایق، مهر قایق (در صورت وجود) و برگه ترخیص را از آخرین بندر ارائه دهند.

منبع: وب سایت توریسم مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!