آمریکا مظنون قتل “کیم جونگ نام” را به نقض تحریم‌های کره شمالی محکوم کرد

توریست مالزی – وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، یک مرد اهل کره شمالی که پیش‌تر به خاطر داشتن ارتباط با کشتن برادر ناتنی کیم جونگ اون دستگیر شده بود،...
توریست مالزی – وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، یک مرد اهل کره شمالی که پیش‌تر به خاطر داشتن ارتباط با کشتن برادر ناتنی کیم جونگ اون دستگیر شده بود، به نقض تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی محکوم شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، اوراق محکومیت ثبت شده در دادگاه فدرال در واشنگتن، پدر و دختری به نام‌های “ری جونگ چول” و “ری یو گیونگ” را به توطئه‌چینی با یک مالزیایی به نام “گان چی لیم” متهم می‌کنند که به راه‌اندازی شرکت‌های صوری و انتقال معاملات دلارهای ممنوع از طریق آمریکا برای خرید اجناس از طرف مشتریان کره شمالی اقدام می‌کردند.

“سیندی برنهام”، نماینده ویژه اف‌بی‌آی در اظهارنامه‌ای نوشت که ری جونگ چول، مظنون در قتل کیم جونگ نام- برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در فرودگاه کوآلالامپور در مالزی به او حمله شد- به وسیله عامل اعصاب بود. کیم جونگ نام، فرزند اول تبعیدی رهبر پیشین کره شمالی کیم جونگ ایل بود که در سال ۲۰۱۱ درگذشت.

بازرسان سازمان ملل گزارش داده‌اند که “ری” بزرگ‌تر، یک دیپلمات اهل کره شمالی بود و دخترش عموماً به عنوان مترجمش خدمت می‌کرد. او در ابتدا توسط مقامات مالزی به خاطر ارتباط با مرگ کیم جونگ نام بازداشت شد اما در ماه مارس اخراج شد. برنهام به دادگاه گفت، نقشی که ادعا شده او در این حادثه داشته، در طرح اتهامات ایالات متحده جای ندارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت + 11 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!