ابراز تمایل تهران و کوآلالامپور برای حل مشکلات شهری

توریست مالزی – پیروز حناچی شهردار تهران و سفیر مالزی بر همکاری‌های تهران و کوالالامپور برای حل مشکلات دو پایتخت ابراز تمایل کردند. به گزارش ایرنا، پیروز حناچی در...
توریست مالزی – پیروز حناچی شهردار تهران و سفیر مالزی بر همکاری‌های تهران و کوالالامپور برای حل مشکلات دو پایتخت ابراز تمایل کردند.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی در دیدار با سفیر مالزی در ایران با اشاره به سابقه دوستی دو کشور ایران و مالزی گفت: مالزی یک کشور اسلامی است و مردم ایران علاقه زیادی به آن دارندبه طوری که قبل از پاندمی کرونا مالزی یکی از برترین مقاصد گردشگری ایرانیان بود. وی با اشاره به تجربیات کشور مالزی در اداره کلانشهر کوالالامپور گفت: تهران علاوه بر مشکلاتی که در همه کلانشهرها مشترک است مثل آلودگی هوا و ترافیک، و زلزله با مسائل و مشکلات جدی مواجه است. تهران تمایل دارد در حوزه مقابله با بحران ها با کوالالامپور تبادل تجربه و همکاری داشته باشد.

در ادامه این نشست داتو رستم یحیی سفیر کشور مالزی در ایران نیز با اشاره به سوابق طولانی مدت دو کشور در روابط دوستانه گفت: به زودی دوره فعالیت من در تهران تمام می شود و تهران را ترک خواهم کرد . به همین دلیل از مهمان نوازی ایرانیان تشکر می‌کنم . از دوره اقامت در ایران لذت بسیار بردم. کشور مالزی همواره به مردم ایران احترام گذاشته است و در طی سال‌های اخیر هم اعلام کرده است که با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالف است.

وی گفت: امیدوارم به زودی مشکل تحریم ایران برطرف شود و ایران و مالزی بتوانند همکاری‌های گسترده‌ای با هم داشته باشند. بر همین اساس یک هیات بزرگ اقتصادی به زودی از مالزی به تهران خواهد آمد تا زمینه های همکاری میان دو کشور را بررسی کند. هم اکنون مالزی میزبان دانشجویان ایرانی است و از حضور آن‌ها در مالزی استقبال می‌کند.

وی بر همکاری های پایتخت های دو کشور در حل مشکلات کلانشهرها تاکید کرد و گفت: کوالالامپورهم تمایل دارد که از تجربیات تهران در حل مشکلات استفاده کند و همکاری های دو شهر گسترده تر شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!