احتمال ورود زبان چینی به فهرست زبان‌های خارجی مدارس ایران

توریست مالزی – یک مقام آموزش و پرورش ایران از احتمال ورود زبان چینی به فهرست زبان‌های خارجی مدارس خبر داد. تدریس زبان چینی در مدارس ایران پس از...
توریست مالزی – یک مقام آموزش و پرورش ایران از احتمال ورود زبان چینی به فهرست زبان‌های خارجی مدارس خبر داد. تدریس زبان چینی در مدارس ایران پس از ممنوع شدن زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی به صورت جدی مطرح شده است.

به گزارش یورونیوز، علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه ۳۰ شهریور (۲۰ سپتامبر) از احتمال ورود زبان چینی به فهرست زبان‌های خارجی مدارس ایران خبر داد.

محبی به خبرگزاری ایسنا گفت در برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی “تدریس زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی در ایران تصویب و به رسمیت شناخته شده است”. به گفته این مقام آموزش و پرورش زبان انگلیسی زبان غالب است اما دانش آموز حق انتخاب دارد و سازمان پژوهش باید برای زبان‌های مطرح و مهم دنیا که تعامل بیشتری با آنها وجود دارد برنامه درسی و محتوای لازم را آماده کند.

این مقام آموزش و پرورش درباره زمان تصمیم‌گیری درباره ورود زبان چینی و عربی به مدارس کشور گفته است برنامه درسی زبان خارجی قرار است تا آخر سال بررسی شود. ورود زبان چینی و عربی به فهرست آموزش زبان‌های خارجی در سال گذشته از سوی رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده بود.

بحث ورود زبان چینی به فهرست زبان‌های خارجی مدارس ایران موضوع تازه‌ای نیست. این بحث از زمان ورد چین به عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی ایران مطرح بوده است. اما این بحث پس از سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره شکستن انحصار تدریس زبان انگلیسی در مدارس و ممنوع شدن زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ایران جدی‌تر مطرح شده است.

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی در ساعات رسمی و غیررسمی ممنوع است و در صورت مشاهده، با آن “برخورد” خواهد شد.

رویکرد و نگاه مقامات ایرانی به آموزش و تدریس زبان‌های خارجی در مدارس کشور بیشتر سیاسی است تا نیازهای مبرم علمی و اقتصادی.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!