ادعای تازه درباره محل دقیق سقوط هواپیمای ام اچ ۳۷۰

توریست مالزی – یکی از کارشناسان بررسی پرونده سقوط هواپیمای پرواز ام اچ ۳۷۰ مالزی مدعی شده است محل دقیق سقوط این هواپیما را می‌داند. به گزارش باشگاه خبرنگاران...
توریست مالزی – یکی از کارشناسان بررسی پرونده سقوط هواپیمای پرواز ام اچ ۳۷۰ مالزی مدعی شده است محل دقیق سقوط این هواپیما را می‌داند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لاری وانس، نویسنده کتاب «ام اچ ۳۷۰: معما حل شد» در گفتگو با دیلی استار اعلام کرد او محل دقیق ناپدید شدن هواپیمایی MH370 مالزی را می‌داند. وانس اعلام کرد این تئوری که هواپیمای مذکور در جنگل کامبوج سقوط کرده، معتبر و باور کردنی نیست.
با اینکه همچنان تردیدهای بسیاری درباره پیدا شدن این هواپیما وجود دارد، وانس اعلام کرد که محل دقیق سقوط این هواپیما در بخش جنوبی اقیانوس هند بوده است. وی که از کارشناسان ارشد بررسی پرونده سقوط هواپیمای پرواز ام اچ ۳۷۰ مالزی بوده، گفت در صورتی که این هواپیما پیدا شود، در بخش جنوبی اقیانوس هند، جائی که پیشتر مورد جستجو قرار گرفته، یافت خواهد شد. او گفت که بررسی‌ها محل کلی سقوط این هواپیما را نشان دادند اما نتوانستند به جزئیاتی برای تعیین دقیق محل سقوط دست یابند.
وانس که ۱۸ ماه زمان صرف تحقیق برای نوشتن کتاب خود کرده است، تئوری مطرح شده از سوی یک تولیدکننده انگلیسی درباره سقوط این هواپیما در جنگل‌های کامبوج را رد کرد.
پرواز ۳۷۰ مالزی، پرواز یک هواپیمای بوئنیگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی بود که در ۸ مارس ۲۰۱۴ از کوالالامپور با ۲۳۹ مسافر تبعه ۱۴ کشور جهان عازم پکن بود. اما به دلایل نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد. بیشتر سرنشینان این هواپیما تبعه چین بودند. محققان معتقدند که احتمال دارد که ترانسپوندر (دستگاه ارسال سیگنال موقعیت‌یاب) این هواپیما قبل از انحراف مسیر به سمت اقیانوس هند عمدا خاموش شده باشد. برخی از قطعات این هواپیما از جزایر اقیانوس هند و سواحل شرقی آفریقا جمع‌آوری شدند.
مالزی اوایل ژانویه سال میلادی جاری موافقت کرد در صورتی که شرکت آمریکایی اوشن اینفینیتی بتواند هواپیمای مفقود شده را ظرف ۹۰ روز بیابد بیش از ۷۰ میلیون دلار به این شرکت بپردازد. سرنوشت هواپیمای ام اچ ۳۷۰ به یکی از اسرارآمیزترین حوادث هوایی تاریخ جهان تبدیل شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!