ارز دیجیتالی به جنوب شرق آسیا رسید

توریست مالزی – بانک‌های مرکزی هنگ‌کنگ و تایلند بر سر راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی مشترک توافق کردند. به گزارش ایسنا به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، روسای بانک‌های...
توریست مالزی – بانک‌های مرکزی هنگ‌کنگ و تایلند بر سر راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی مشترک توافق کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، روسای بانک‌های مرکزی تایلند و هنگ کنگ توافق کردند تا کانال پرداخت بین بانکی مبتنی بر فناوری بلاک چین به عنوان پیش نیاز معرفی یک ارز دیجیتالی مشترک توسط دو کشور برقرار شود.

این سیستم پرداختی جدید که از فناوری متفاوتی از ارز دیجیتالی معرفی شده توسط بانک مرکزی چین بهره خواهد برد با هدف تسهیل در انجام تراکنش های دوجانبه و سرعت بخشیدن به استفاده از زیرساخت های نوین مالی و بانکی در شرق آسیا توسعه داده خواهد شد. در حال حاضر تایلند و هنگ کنگ با یکدیگر حدود ۲۰ میلیارد دلاردر سال مبادلات تجاری دارند.

میونگ لائو، یکی از مدیران بانک مرکزی هنگ کنگ گفت: چشم انداز صدور ارز دیجیتالی در هنگ کنگ با هدف استفاده در امور خرد با توجه به وجود سیستم های پرداختی متعدد نظیر کارت های اعتباری و بدهی خیلی گسترده نیست اما فناوری بلاک چین می تواند در تراکنش های فرامرزی مورد استفاده گسترده قرار گیرد و به ما امکان غلبه بر چالش های موجود را بدهد.

بانک مرکزی هنگ‌کنگ در حال حاضر با بانک ” اچ اس بی سی” و شرکت ” ژونگ آن” برای فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای استفاده از فناوری بلاک چین همکاری دارد. بانک مرکزی تایلند نیز بانک‌های ” اچ اس بی سی” و ” استاندارد چارترد” را برای توسعه زیرساخت های لازم انتخاب کرده است. قرار است تا ابتدای سال آینده میلادی از ایده اولیه شبکه پرداختی بین بانکی مشترک تایلند و هنگ‌کنگ رونمایی شود.

تایلند علاوه بر هنگ کنگ به کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن نیز پیشنهاد راه انداز ییک ارز دیجیتالی مشترک را داده است که با استقبال سایر اعضا مواجه شده است. ا. سه. آن یا اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، نمونه مشابه اتحادیه اروپا با تمرکز بیشتر بر مسائل سیاسی و اقتصادی است و ۱۰ کشور ویتنام، کامبوج، لائوس، اندونزی، مالزی، سنگاپور، برونئی، فیلیپین، تایلند و میانمار، عضو آن هستند.

انتهای پیام

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 − 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!