از دولت خواسته شد تا سیگارهای الکترونیکی را جمع آوری کند

توریست مالزی – دولت باید تصمیمی فوری برای ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی و ویپ اتخاذ کند، قبل از اینکه تعداد بیشتری از کودکان گرفتار دود نیکوتین شوند. به گزارش نیواستریت...
توریست مالزی – دولت باید تصمیمی فوری برای ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی و ویپ اتخاذ کند، قبل از اینکه تعداد بیشتری از کودکان گرفتار دود نیکوتین شوند.

به گزارش نیواستریت تایمز، انجمن مصرف کنندگان پنانگ (CAP) از وزارت بهداشت درخواست می کند تا تصمیمی برای ممنوعیت فوری انواع سیگارهای الکترونیکی اتخاذ کند. اگر وزارتخانه چنین تصمیمی را اتخاذ نکند، بسیاری از کودکان در خطر خواهند بود.

مسوول آموزش CAP و فعال ضد سیگار N.V. Subbarow گفت: یک مطالعه جدید توسط CAP نشان داد که بسیاری از ویپ ها و سیگارهای الکترونیکی ارزان قیمت در بازار فروخته می شود و کودکان می توانند به راحتی آنها را خریداری کنند. کودکان ۸ ساله‌ای هستند که قبلاً سیگار می‌کشیدند و اکنون به خاطر مایعی که با طعم‌های میوه فروخته می‌شود، دستگاه‌های ویپ می‌خرند. برخی از پسرانی که مورد بررسی قرار گرفتیم اعتراف کردند که هزینه ها را به اشتراک گذاشته اند. به عنوان مثال، حدود چهار یا پنج دانش آموز در یک گروه پول خود را برای خرید اقلام جمع می کنند. توالت ها محل پاتوق آنها است. این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که نوجوانان بیشتری به آن معتاد شده اند.

وی گفت: تا به امروز، بیش از ۲۰ کشور، عمدتا از آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی، فروش محصولات سیگار الکترونیکی را ممنوع کرده اند. تایلند قوانین سختگیرانه ای دارد. استرالیا، کانادا و نروژ محدودیت های زیادی را اعمال کرده اند. اما در مالزی این محصول به راحتی در دسترس است و می توان آن را در هر جایی خریداری کرد. اکنون، دکه‌هایی که شیرینی و مجلات می‌فروشند، ویپ‌ و سیگارهای الکترونیکی می‌فروشند. بسیاری از سوپرمارکت های واقع در نزدیکی مدارس نیز این محصولات را به دانش آموزان می فروشند.

وی ادامه داد: بسیاری از جوانانی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، از ویپ‌ها و سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند که با بیش از ۱۶۰۰۰ طعم موجود است. CAP خواستار تصمیم فوری در مورد ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی است قبل از اینکه به رشد مغزی نوجوانان آسیب برساند. در یک نظرسنجی که توسط CAP انجام شد، مشخص شد کودکان، از جمله دختران مدارس ابتدایی و متوسطه، به سیگارهای الکترونیکی معتاد هستند و جوانان عادات سیگار کشیدن خود را افزایش داده اند.

او گفت: بررسی CAP همچنین نشان داد که این ویپ ها و سیگارهای الکترونیکی به دلیل طعم میوه برای این کودکان مانند آب نبات چوبی است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!