اعلام رده‌بندی قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان؛ ایران در رده نهم از آخر

توریست مالزی – نهاد بریتانیایی هنلی که به صورت دوره‌ای جدول معتبرترین گذرنامه‌های جهان را ارزیابی و منتشر می‌کند، لیست سال ۲۰۲۰ خود را اعلام کرد. به گزارش یورو...
توریست مالزی – نهاد بریتانیایی هنلی که به صورت دوره‌ای جدول معتبرترین گذرنامه‌های جهان را ارزیابی و منتشر می‌کند، لیست سال ۲۰۲۰ خود را اعلام کرد.

به گزارش یورو نیوز، در صدر این فهرست ژاپن قرار گرفته است و شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به ۱۹۱ کشور جهان سفر کنند. مالزی

گذرنامه‌های دو کشور دیگر آسیایی سنگاپور و کره جنوبی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و شهروندان این کشورها می توانند به ترتیب به ۱۹۰ و ۱۸۹ کشور جهان سفر کنند. آلمان در رده سوم با کره جنوبی مشترک است و مرزهای ۱۸۹ کشور بدون ویزا به روی شهروندان این کشورها باز است. دارندگان پاسپورت های ایتالیا، فنلاند، اسپانیا و لوکزامبورگ نیز با توانایی سفر بدون ویزا به ۱۸۸ کشور جهان در رده چهارم این فهرست قرار گرفته اند. فرانسه در این لیست رتبه ۶ و بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مشترکا رتبه ۷ را به خود اختصاص داده‌اند.

مالزی و لیخن اشتاین به طور مشترک در رده ۱۳ قرار گرفته اند. دارندگان این دو پاسپورت می توانند به ۱۷۸ کشور بدون ویزا سفر نمایند.

ایران نیز در این فهرست به همراه بنگلادش در رده ۱۰۱ قرار گرفته است و ایرانیان با در دست داشتن پاسپورت خود تنها می توانند به ۴۱ کشور جهان سفر کنند. از جمله این کشورهایی مرزهایشان بدون ویزا به روی شهروندان ایرانی باز است می توان به تیمور شرقی، هائیتی، زیمباوه، ونزوئلا و کامبوج اشاره کرد. رتبه ایران نسبت به سال گذشته دو رده نزول کرده است. این کشور از سال ۲۰۱۷ بدین سو به ترتیب در رده‌های ۹۵، ۹۸ و ۹۹ این فهرست قرار داشته است.

در این جدول پاسپورت کشورهای اریتره، کنگو و چاد در رده بالاتر از ایران قرار گرفته اند. پایین تر از ایران نیز کشورهای عراق، سوریه و پاکستان قرار دارند. شهروندان افغانستان با اجازه ورود بدون نیاز به ویزا به ۲۶ کشور جهان در قعر این فهرست و در رتبه ۱۰۹ قرار گرفته اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

6 + 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!