اعلام سیاست های جدید دولت مالزی در مبارزه با کووید – ۱۹

توریست مالزی – قوانین برای جلوگیری از گسترش کووید – ۱۹ می تواتد در زمان بازگشایی کامل بخش های اقتصادی همچنان باقی بماند. به گزارش استار مالزی، داتوک دکتر...
توریست مالزی – قوانین برای جلوگیری از گسترش کووید – ۱۹ می تواتد در زمان بازگشایی کامل بخش های اقتصادی همچنان باقی بماند.

به گزارش استار مالزی، داتوک دکتر نور هشام گفت: دولت هنوز می تواند از قانون پیشگیری و کنترل بیماریهای عفونی ۱۹۸۸ استفاده کند تا با کمک پلیس و ارتش بتواند کنترل مرزها را تضمین کند.

وی گفت: ‘شاید ما نیاز به ادامه قوانین پیشگیرانه داشته باشیم تا بتوانیم به نظارت بر اوضاع ادامه دهیم. وقتی همه بخش ها باز شوند و آمار دو رقمی با تک رقمی را حفظ کنیم (تعداد افراد تازه آلوده)، پس ما آماده یک استراتژی خروج هستیم. این رویکرد ‘فرود نرم’ است. بیشتر مالزیایی ها به قوانین استاندارد (SOP) پایبند بوده، اما نگران کارگران خارجی هستند، این وزارتخانه برای بررسی پیروی از SOP برای کارگران خارجی با شورای امنیت ملی جلسه ای داشته است. اگر هم مردم مالزی و هم کارگران خارجی بتوانند به SOP ها پایبند باشند، می توانیم زنجیره همه گیری در این کشور را بشکنیم.’

وزیر بهداشت اظهار داشت: فعالیت های اقتصادی بیشتری باز گشایی خواهد شد اما شرکت ها باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند. شرکت ها باید مبتکر باشند به عنوان مثال می توانند با قرار قبلی کار کنند یا فروش آنلاین داشته باشند.

وزیر دفاع مالزی نیز گفت: به ۷۰۰۰ مهد کودک مجوز فعالیت بر اساس قوانین پیشگیرانه (SOP) را از روز سه شنبه صادر کرده ایم. امیدوارم این امر به والدین شاغل که به دلیل نداشتن کسی که بتواند از فرزندانشان مراقب کند تا بتوانند سر کار بروند، کمک کند. همچنین در مورد مراکز مذهبی، آرایشگاه ها و بازارهای شبانه در روز شنبه ۶ ژوئن تصمیم خواهیم گرفت.

اسماعیل صبری افزود: سفر بین المللی به منظور ازدواج، اکنون مجاز است، و همینطور گرفتن عکس های قبل از عروسی در فضای باز. کسانی که قصد دارند برای انجام مراسم ازدواج سفر کنند، باید ابتدا قبل از سفر مجوز پلیس بگیرند. افراد باید از روش های پیشگیرانه (SOP) مانند عدم حضور بیش از ۲۰ نفر در مراسم، مسافت اجتماعی و دست ندادن را رعایت کنند. فیلمبرداری برای تبلیغات، فیلم و موارد مشابه از ۱۰ ژوئن مجاز است.



پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!