ال نینو “هزاران میلیارد یورو ضرر به دنبال خواهد داشت”

توریست مالزی – بر اساس پیش‌بینی متخصصان،‌ پدیده آب و هوایی “ال نینو” در تابستان امسال رخ خواهد داد و خسارت‌های سنگینی به دنبال خواهد داشت. ویرانی‌های ناشی از...
توریست مالزی – بر اساس پیش‌بینی متخصصان،‌ پدیده آب و هوایی “ال نینو” در تابستان امسال رخ خواهد داد و خسارت‌های سنگینی به دنبال خواهد داشت. ویرانی‌های ناشی از آن نیز احتمالا باعث تضعیف رشد اقتصادی خواهد شد.

به گزارش دویجه وله، پدیده آب و هوایی “ال نینو” از چرخه‌های فوق‌العاده شدید آب و هوایی در جهان است که اغلب بین ۲ تا ۷ سال یک‌بار، باعث ایجاد تغییرات بزرگی در وضعیت آب و هوای سراسر کره زمین می‌شود. خشک‌سالی، آتش سوزی، سیلاب‌های ناگهانی، قحطی و اپیدمی جزو پیامدهای ناشی از این پدیده آب و هوایی محسوب می‌شوند.

حال سازمان جهانی هواشناسی (WMO) وقوع ال نینو در تابستان سال جاری را با “احتمال ۸۰ درصد” پیش‌بینی کرده است. شماری از متخصصان هواشناسی نیز پیش‌بینی کرده‌اند که ال نینو در تابستان سال جاری احتمالا باعث ایجاد بحران‌های سنگین از قبیل خشکسالی و آتش‌سوزی در قاره‌های آسیا و استرالیا و نیز افزایش سیلاب‌ها در قاره آفریقا خواهد شد.

گفته می‌شود بروز احتمالی این پدیده آب و هوایی در تابستان سال جاری، علاوه بر ایجاد خطرات جدی برای جان انسان‌ها و آسیب‌رسانی به طبیعت، همچنین خسارت‌های بی‌سابقه اقتصادی را نیز به دنبال قابل خواهد داشت. طبق محاسبات کریستوفر کالاهان و جاستین منکین، دانشمندان آمریکایی در کالج دارتموث در شهر هانوفر در ایالت نیوهمپشایر آمریکا، رشد اقتصادی و میزان درآمد شهروندان نیز به شدت سقوط خواهد کرد.

کالاهان در بیانیه کالج دارتموث اشاره کرده است: «میزان کل زیان مالی ناشی از چنین اتفاقاتی هیچ وقت به طور کامل برآورد نشده است. در این زمینه باید نه تنها خسارت‌‌های مربوط به زمان وقوع رویداد، بلکه باید کاهش‌ رشد اقتصادی را که متعاقبا رقم می‌خورد نیز محاسبه شود.» طبق پیش‌بینی‌ها‌، مجموع زیان‌های اقتصاد جهانی ناشی از وقوع پدیده ال نینو و تحولات اقلیمی در طول دوره زمانی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۹۹ میلادی، احتمالا بیش از ۷۱ هزار میلیارد یورو خواهد بود.

گفته می‌شود به ویژه کشورهای استوایی که در حال حاضر از وضعیت مناسب اقتصادی برخوردار نیستند، تحت تاثیر عواقب احتمالی ال نینو قرار خواهند گرفت.
















پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!