اما واگرهای مصرف نودل

توریست مالزی – نودل خوراکی است که به طورمعمول می توان آن را با طعم های مختلف (گوشت، مرغ، سبزی، قارچ، پیتزا و…) در ۳ دقیقه آماده کرد. این...
Ramen
توریست مالزی – نودل خوراکی است که به طورمعمول می توان آن را با طعم های مختلف (گوشت، مرغ، سبزی، قارچ، پیتزا و…) در ۳ دقیقه آماده کرد. این ماده آماده غذایی در بسته بندی های چشم نواز، چند سالی است در قفسه فروشگاه ها جاخوش کرده است و به دلیل قیمت مناسب و طعم خوب، طرفداران زیادی هم دارد و به ویژه کودکان ونوجوانان طعم آن را بسیار دوست دارند اما همیشه برای مصرف چنین موادغذایی اما واگرهای زیادی وجود دارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بعضی برای آن ارزش غذایی بالایی را برمی شمارند و بعضی ازمضراتش می گویند« به ویژه اگر همراه نوشیدنی های گازدار و سایر فست فودها میل شود » و بعضی این مشکلات را متوجه نودل های فوری می دانند. به هر حال به توصیه کارشناسان بهتر است در مصرف هیچ ماده غذایی زیاده روی نکنیم. به همین بهانه، درادامه به بیماری هایی که ممکن است بر اثر مصرف زیاد این ماده غذایی ایجاد شود و شیوه های سالم سازی این خوراک اشاره می کنیم :

ویژگی های نودل پروتئین و فیبرکم
نودل مقدار کمی فیبر و پروتئین دارد و در نتیجه نمی‌تواند احساس سیر شدن ایجاد کند و منجر به کاهش وزن شود. کمبود فیبر و پروتئین در نودل باعث می‌شود تا فرد بدون احساس سیری، مقدار زیادی از آن را میل کند.

افزودنی ها
رنگ و بوی نودل ناشی از افزودنی‌هاست، مانند رنگ‌های مصنوعی، چربی‌های اشباع و آنتی اکسیدان‌های مصنوعی. عناصر غذایی مهم مانند پروتئین، آهن، فسفر و ویتامین‌های مفید درنودل وجود ندارد.پودر‌های طعم دهنده از نمک، قند، ادویه و «مونوسدیم گلوتامات» ساخته شده که بیشتر آن ها برای سلامت ضرر دارد.

نمک زیاد
نودل فوری حاوی مقدار بسیار زیادی سدیم است که با مصرف هر بسته آن ۴۱ درصد نمک مجاز بدن در روز تامین می‌شود.

وجود ماده شیمیایی بیسفنول A
این ماده شیمیایی در بسته بندی نودل استفاده می‌شود و بر مسیری که هورمون‌ها پیام‌ها را به سراسر بدن می‌فرستند، تاثیر مختل‌کننده می‌گذارد.

چربی زیاد
نودل حاوی تقریبا ۱۴.۵ گرم چربی است که چربی اشباع شده ناسالم ۶.۵ گرم آن را تشکیل می‌دهد که یک سوم بیشتر از میزان مجاز مصرف روزانه است.

مصرف زیاد و احتمال بیماری ها
نودل به دلیل کالری زیاد، باعث چاقی می شود و از آن جا که چربی ونمک زیادی دارد به افزایش فشار وچربی خون می انجامد.
طبق تحقیقات انجام شده نودل دارای ماده شیمیایی پروپیلن گلیکول است که مصرف طولانی و غلظت بالای آن، باعث بروز علایم حساسیت می شود .از نشانه های مسمومیت با این ماده، تهوع و استفراغ است.

دیگر عوارض آن عبارتند از : افزایش ابتلا به سندروم متابولیک و مشکلات قلبی و عروقی.مسمومیت سلولی و بیماری های عصبی و اختلال در تمرکز.جذب نشدن مواد مغذی به ویژه در کودکان زیر پنج سال .
اگر نودل فوری در برنامه غذایی خانواده شما قرار دارد و به ویژه نمی توانید کودکان را از زیاده روی در مصرف منع کنید، حتما در کنارش از میوه، سبزیجات و پروتئین استفاده کنید تا به غذای خود تعادل ببخشید.
خوردن نودل، سدیم و کالری بالایی را وارد بدنتان می کند و اگر به همراه نودل سبزیجات نیز مصرف کنید، این کار کمکتان می کند مقدار زیادی پتاسیم نیز دریافت کنید.به جای این که از نودل های فوری به عنوان یکی از منابع اصلی در برنامه خود استفاده کنید، از منابع متنوع دیگر هم استفاده کنید. نیمی از غلاتی که استفاده می کنید باید از نوع کامل باشد. نودل فوری از غلات کامل به حساب نمی آید.
نودل‌ فوری که در دهه ۶۰ میلادی در بازارهای داخلی کره پا به عرصه‌ وجود گذاشت یک غذای رشته‌ای فوری و اغلب تند است که در کره‌ جنوبی می‌توان لیوان‌های آن را درهرمکانی تهیه و مصرف کرد

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 − 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!