امتناع‌کنندگان از زدن ماسک در اندونزی قبرکن قربانیان کرونا شدند

توریست مالزی – دستکم ۸ فردی که در میانه همه‌گیری کرونا در اندونزی از زدن ماسک خودداری کرده بودند، وادار شدند تا قبر قربانیان بیماری کووید-۱۹ را حفر کنند....
توریست مالزی – دستکم ۸ فردی که در میانه همه‌گیری کرونا در اندونزی از زدن ماسک خودداری کرده بودند، وادار شدند تا قبر قربانیان بیماری کووید-۱۹ را حفر کنند.

به گزارش یورونیوزف سویونو، فرماندار محلی منطقه سرمه در جاوه شرقی، به روزنامه جاکارتا پست گفت: «فقط سه گورکن در حال حاضر در دسترس هستند، این است که به ذهنمان رسید این افراد را به کمک آن‌ها بفرستیم.» «امیدواریم این کار بر روی کسانی که قوانین را نقض می‌کنند تاثیر داشته باشد.»

این افراد که از زدن ماسک امتناع کرده بودند مجبور نیستند با اجساد سر و کار داشته باشند و تنها کاره حفر قبرها و آماده کردن تابوت‌های چوبی را در قبرستان عمومی روستا بر عهده دارند.

در روزهای اخیر آمار مبتلایان به کرونا در این ناحیه اندونزی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. اندونزی در اوایل همه‌گیری کرونا در ماه آوریل با تصویب قانونی از شهروندان خود خواست ماسک به صورت بزنند. این قانون اما در ماه ژوئیه پس از آن‌که معلوم شد ۷۰ درصد افراد در منطقه جاوه شرقی از این کار امتناع می‌کنند، تقویت شد.

مقررات جدید تصریح می‌کند کسانی که از زدن ماسک خودداری کنند می‌توانند با پرداخت جریمه یا کار اجباری در واحدهای خدمات اجتماعی مواجه شوند. هرچند اندونزی از جمله کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود، با این حال ماسک در این کشور کالایی به نسبت ارزان است.

در اندونزی، مشابه شماری دیگر از کشورها از جمله هنگ‌کنگ و آلمان، در ماه‌های اخیر «جنبش ضد ماسک» پدید آمده است. افراد فعال با انتشار تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی از مردم می‌خواهند از زدن ماسک خودداری کنند. این در حالیست که دانشمندان می‌گویند زدن ماسک توانسته است روند شیوع ویروس کرونا را تا حد زیادی کند و کنترل کند.

تا کنون دستکم ۲۲۲ هزار نفر در اندونزی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!