برنامه جدید به مهاجرانی که ویزایشان به اتمام رسیده اجازه می دهد بدون پیگرد قانونی از کشور خارج شوند

توریست مالزی – اداره مهاجرت اعلام کرد، خارجی‌هایی که دارای ویزای مسافرتی معتبر نیستند یا بیش از حد اقامت داشته‌اند، از اول مارچ در صورت بازگشت تنها جریمه خواهند...
توریست مالزی – اداره مهاجرت اعلام کرد، خارجی‌هایی که دارای ویزای مسافرتی معتبر نیستند یا بیش از حد اقامت داشته‌اند، از اول مارچ در صورت بازگشت تنها جریمه خواهند شد.

به گزارش استار، داتوک روسلین، گفت: افرادی که کارت یا مجوزهای سفر خود را نقض کنند، برای بازگشت به کشور مبدا فقط ۳۰۰ رینگیت جریمه خواهند شد. «هیچ کس تحت این برنامه تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد گرفت. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که خودشان را معرفی کنند تا به جای ماندن غیرقانونی در مالزی، به خانه فرستاده شوند. این برنامه تا ۳۱ دسامبر ادامه خواهد داشت. برای این برنامه، وزارت هیچ عاملی را برای مدیریت روند بازگشت به کشور منصوب نمی کند. خارجی ها خودشان می توانند این کار را انجام دهند.

وی گفت: خارجی‌های بدون مدرک نباید از دستگیری و پیگرد قانونی هراس داشته باشند اگر برای ثبت‌نام در این برنامه حاضر شوند. ما علیه کسانی که خود را برای این برنامه تسلیم می کنند اقدامی نخواهیم کرد. نترس، فقط خودت را تسلیم کن تا بازگشتت را به خانه بررسی کنیم.»

مدیر کل توضیح داد: در حالی که اقدام دادگاه علیه کسانی که برای برنامه بازگشت به کشور درخواست می دهند انجام نمی شود، آنها باید برای خروج از کشور جریمه بپردازند. علاوه بر جریمه، اتباع خارجی باید پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر صادر شده توسط کشور مبدا خود را داشته باشند. آنها همچنین باید یک بلیط یک طرفه به کشور مبدا خود با تاریخ حرکت در مدت ۱۴ روز از زمان درخواست برای برنامه داشته باشند.

آنها همچنین باید پول کافی برای پرداخت جریمه داشته باشند. پرداخت غیر نقدی است زیرا این بخش دیگر معاملات نقدی انجام نمی دهد. اتباع خارجی فاقد مدرک ۱۸ سال و کمتر جریمه نخواهند شد این به بزرگسالان اجازه می دهد با فرزندان خود به خانه بازگردند. با این حال، شرایط دیگر باقی می ماند.

روسلین گفت کسانی که می خواهند در این برنامه ثبت نام کنند باید به دفاتر مهاجرت ایالتی در سراسر شبه جزیره و لابوان مراجعه کنند و افزود که صباح و ساراواک هنوز در این برنامه شرکت نکرده اند. «ما همچنین می‌خواهیم کسانی را که بیش از حد اقامت کرده‌اند تشویق کنیم که به خانه بازگردند.»

وی افزود: «تعامل با سفارتخانه‌ها نیز مهم است زیرا ما می‌خواهیم حمایت آنها را جلب کنیم، به‌ویژه در کمک به افرادی که قبل از بازگرداندن آنها به اسناد مسافرتی معتبر نیاز دارند».

در ۳۱ ژانویه، وزیر کشور اعلام کرد که برنامه بازگرداندن مهاجران از ۱ مارچ آغاز می شود تا خارجیان بدون مدرک بتوانند بدون پیگرد قانونی به کشورهای مبدأ خود بازگردند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!