بریتانیا صدور ویزاهای دانشجویی را محدود می‌کند

توریست مالزی – پس از اینکه مشخص شد آمار مهاجرت خالص به خاک بریتانیا به رکورد بی‌سابقه نیم میلیون رسیده است، خبرها حاکی از آن است که نخست‌وزیر بریتانیا...
توریست مالزی – پس از اینکه مشخص شد آمار مهاجرت خالص به خاک بریتانیا به رکورد بی‌سابقه نیم میلیون رسیده است، خبرها حاکی از آن است که نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد اعطای ویزاها به دانشجویان رشته‌های «کم-کیفیت» و افراد تحت تکفل آن‌ها را محدود کند.

به گزارش یورونیوز، این خبر دقیقا یک ماه پس از آغاز به‌کار ریشی سوناک به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا مطرح شده است. آقای سوناک که خود اولین نخست‌وزیر غیرسفیدپوست در بریتانیا به حساب می‌آید حالا باتوجه به اوضاع اقتصادی بریتانیا می‌بایست سیاست‌های جدیدی را اعمال کند. نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد شمار کلی آمار مهاجرت را کم کند و در نتیجه صدور ویزای همراهان دانشجویان بین‌المللی با مانع مواجه خواهند شد و اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی نیز تنها به دانشگاه‌های تراز اول این کشور محدود خواهد شد.

این طرح در راستای پیشنهاد سوئِلا بٍراوٍرمَن وزیر کشور بریتانیا بوده که نسبت به صدور ویزا برای همراهان و خانواده‌های دانشجویان خارجی که عموما در دانشگاه‌های معتبر پذیرش نشده بودند، اعتراض داشته است. تخمین زده می‌شود که در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۲، حدود ۵۰۴ هزار نفر بیشتر از افرادی که از بریتانیا خارج شده‌اند به این کشور وارد شده‌اند. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۷۳ هزار نفر بوده است.

اداره آمار ملی بریتانیا (ONS) این جهش را ناشی از صدور ویزا برای اوکراینی‌ها و شهروندان هنگ‌کنگ و دانشجویانی اعلام کرده که از خارج از اتحادیه اروپا وارد این کشور شده‌اند. طبق این آمار، افرادی که با ویزای تحصیلی وارد بریتانیا می‌شوند، بیشترین درصد مهاجرت طولانی‌مدت اتباع غیر اروپایی را به خود اختصاص داده‌اند. این رقم چیزی در حدود ۲۷۷ هزار نفر است که ۳۹ درصد از کل مهاجرت‌ها را در بر می‌گیرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 − 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!