بزرگترین پرده نمایش جهان در بیروت

توریست مالزی- جشنواره های فرهنگی بیروت امسال با رخدادی بی نظیر همراه شد و آن رونمایی از بزرگترین پرده نمایش جهان بود که در کتاب رکوردهای جهان (گینس) نیز به...
توریست مالزی- جشنواره های فرهنگی بیروت امسال با رخدادی بی نظیر همراه شد و آن رونمایی از بزرگترین پرده نمایش جهان بود که در کتاب رکوردهای جهان (گینس) نیز به ثبت رسید. مساحت این پرده نمایش ۲ هزار و ۴۰۰ متر است که در میدان اسب دوانی بیروت واقع در شرق این شهر، نصب شده است. ارتفاع این پرده ۲۴ متر و عرض آن ۱۱۰ متر است. نصب مقعر این پرده باعث شده تا تصویری سه بعدی بر روی آن به نمایش درآید. قطر این پرده نیز ۵۰ متر است.

پیش از این بزرگترین پرده نمایش در جهان با مساحت هزار و ۵۸۰ متر در چین ثبت شده بود. نماینده گینس با حضور در مراسم رونمایی این پرده، آن را تایید کرد تا رسما در کتاب رکوردهای جهان ثبت شود. نمایش دو فیلم «بیروت؛ سفری با زمان» (مخصوص بزرگسالان) و «رنگ های بیروت» (ویژه کودکان) از چهارشنبه هفته پیش بر روی این پرده آغاز شده و تا چهارشنبه این هفته ادامه پیدا خواهد کرد.

هدف از نصب این پرده بزرگ و نمایش هر دو فیلم معرفی جاذبه های گردشگری لبنان است. جشنواره فرهنگی بیروت (۲۰۱۷) که شامل برنامه های مختلف فرهنگی و هنری است از هفته پیش آغاز شده است. گردشگری سهم عمده ای از درآمد لبنان را به خود اختصاص می دهد.

منبع: ایرنا


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!