“بلیپار”: مسیریاب “واقعیت افزوده” بهتر از جی‌پی‌اس

توریست مالزی- در خیابان‌ها بچرخید، انگار که در محل خودتان هستید! اپلیکیشن مسیریابی واقعیت افزوده طراحی شده جدید موسوم به “بلیپار”، عملکرد دقیق‌تری نسبت به جی‌پی‌اس(GPS) را وعده می‌دهد. ممکن...
توریست مالزی- در خیابان‌ها بچرخید، انگار که در محل خودتان هستید! اپلیکیشن مسیریابی واقعیت افزوده طراحی شده جدید موسوم به “بلیپار”، عملکرد دقیق‌تری نسبت به جی‌پی‌اس(GPS) را وعده می‌دهد.

ممکن است تاکنون برنامه مسیریابی واقعیت افزوده را پیش از این مشاهده کرده باشید، اما رسیدن به چارچوب “واقعیت افزوده محلی”، عملکرد آن را چشمگیرتر و قابل دسترس‌تر می‌کند.

اپلیکیشن “بلیپار”(Blippar) یک برنامه تولیدی از شرکت “AR City“، تنها برای کاربران  iOS و دستگاه ARKitشرکت اپل قابل استفاده است و مشخصا به شما نشان می‌دهد که دقیقا باید از چه مسیری بروید و همچنین محل‌هایی را که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید، برجسته می‌کند.

مهم‌تر از همه، وعده داده شده که دقیق‌تر از استفاده از GPS باشد. این برنامه از حسگر حرکتی بصری استفاده می‌کند که حرکات دیده شده توسط دوربین را برای به حداقل رساندن اشتباهات در تشخیص فاصله و جلوگیری از راهنمایی مسیر غلط تفسیر و ترجمه می‌کند. این برنامه در حال حاضر در دسترس عموم قرار دارد.

به جز اینکه این برنامه معادلی برای دستگاههای اندرویدی ندارد از دیگر نقص‌های آن می‌توان به این اشاره کرد که برای عملکرد خوب برنامه شما باید در شهری باشید که تحت پوشش این برنامه باشد.

مسیریابی واقعیت افزوده در هر شهری که تحت پوشش نقشه اپل است(بیش از ۳۰۰ شهر)، کار می‌کند، اما تجربه کامل تثبیت موقعیت بصری تنها در مرکز لندن، مونتن ویوی کالیفرنیا و سان فرانسیسکو در دسترس است. در حال حاضر، اگر شما در خیابان‌های نیویورک یا بمبئی گم شده باشید، این برنامه کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

نباید فراموش کرد که این برنامه به تازگی عرضه شده و حداقل پتانسیل مسیریابی واقعیت افزوده را نشان می‌دهد. با نگه داشتن گوشی در مقابل صورت خود به انواع اطلاعات دقیق متنی و بصری دسترسی خواهید داشت که یک نقشه نمی‌تواند چنین اطلاعاتی را ارائه دهد.

منبع: ایسنا

 

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!