بهبود روابط عاشقانه با قرار گرفتن در معرض آفتاب

توریست مالزی – محققان دانشگاه تل‌آویو دریافتند که قرار گرفتن در معرض اشعه UVB نور خورشید باعث افزایش احساس عاشقانه در میان انسان‌ها می‌شود. به گزارش دویچه وله به...
توریست مالزی – محققان دانشگاه تل‌آویو دریافتند که قرار گرفتن در معرض اشعه UVB نور خورشید باعث افزایش احساس عاشقانه در میان انسان‌ها می‌شود.

به گزارش دویچه وله به نقل از نورو ساینس، در این مطالعه مردان و زنان تحت شرایط کنترل‌شده در معرض UVB (اشعه ماوراء بنفش نوع B) قرار گرفتند و یافته‌ها حاکی از افزایش احساسات عاشقانه در هر دو جنس بود. این مطالعه نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر تنظیم سیستم غدد درون‌ریز که مسئول ترشح هورمون‌های جنسی در انسان است، تأثیر می‌گذارد. این کشف پیشگامانه در مجله علمی معتبر Cell Reports منتشر شد.

به‌گفته محققان، سال‌هاست که مشخص شده اشعه UVB نور خورشید باعث افزایش سطح تستوسترون در مردان می‌شود. همچنین نور خورشید نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های جنسی بازی می‌کند. این مطالعه ابتدا در مدل حیوانی آغاز شد و محققان، حیوانات را در معرض اشعه ماورای بنفش UVB در طول موج ۳۲۰-۴۰۰ نانومتر قرار دادند. این تأثیر چشمگیر بود: سطح هورمون‌های جنسی حیوانات ماده به‌طور قابل توجهی افزایش یافت، تخمدان‌های آنها بزرگ شد و هر دو حیوان نر و ماده تمایل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی داشتند.

مرحله بعد این مطالعه شامل مطالعه بر روی ۳۲ زن و مرد بود که تحت نور درمانی UVB قرار گرفتند. آزمایش خون این افراد نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به ترشح بیشتر هورمون‌هایی مانند تستوسترون می‌شود. به گفته محققان، این کشف در آینده ممکن است به کاربردهای عملی مانند درمان UVB برای اختلالات مرتبط با هورمون‌های جنسی منجر شود. با این حال، تحقیقات بیشتری قبل از دستیابی به این امر مورد نیاز است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!