تبهکاران اینترنتی از عکس سلفی چه استفاده‌ای می‌کنند؟

توریست مالزی – «فروش اسکن کارت شناسایی یا اطلاعات شخصی افراد تعجب برانگیز نیست اما فروش عکس سلفی تازگی دارد.»  به گزارش یورونیوز، گرفتن عکس سلفی و انتشار آن...



توریست مالزی – «فروش اسکن کارت شناسایی یا اطلاعات شخصی افراد تعجب برانگیز نیست اما فروش عکس سلفی تازگی دارد.»







 به گزارش یورونیوز، گرفتن عکس سلفی و انتشار آن بر روی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و شبکه‌هایی از این قبیل به اتفاقی عادی و روزمره تبدیل شده است. اما گروه‌های مبارزه با جرایم مجازی به تازگی اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند که ابعاد خطرناکی از انتشار عکس‌های سلفی را برملا می‌کند.








دارک وب، محملی برای جنایتکاران


برای توضیح خطر انتشار عکس‌های سلفی ابتدا باید با «دارک وب» آشنا شد. دارک وب بخشی از وب است که همه به آن دسترسی ندارند و بیشتر برای اهداف جنایی و غیرقانونی مانند استخدام آدم کش، کلاه برداری، خرید و فروش سلاح و مواد مخدر و حتی تروریستی استفاده می‌شود.

کاربر برای اینکه بتواند به دارک وب متصل شود باید مجموعه‌ای از نرم افزارها را بر روی رایانه خود نصب کند و از لایه‌‌های امنیتی پیچیده عبور کند. دسترسی به دارک وب تنها از طریق مرورگر TOR امکان پذیر است. این مرورگر اطلاعات کاربر را از هزاران سرور عبور می‌دهد و کار ردیابی را برای سرویس‌های امنیتی و کشورها تقریبا غیرممکن می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت که با استفاده از مجموعه نرم افزارها و مرورگر تور هیچکس قابل ردیابی نیست.

دارک وب چه ارتباطی با عکس سلفی دارد؟


به گزارش سایت TNW در ابتدای سال میلادی جاری یک موسسه اسرائیلی نظارت بر دارک وب به نام SIXGILL متوجه فروم‌هایی می‌شود که در آن کارت شناسایی، اطلاعات شخصی افراد و همینطور عکس‌‌های سلفی آنان به فروش می‌رسد. به عنوان مثال یک فروم روس ۱۰۰ هزار سند، کارت شناسایی و عکس سلفی را به قیمت ۵۰ هزار دلار به فروش گذاشته بود. این موسسه در گزارش خود می‌گوید که فروش اسکن کارت شناسایی یا اطلاعات شخصی افراد تعجب برانگیز نیست اما فروش عکس سلفی تازگی دارد.



سوء استفاده از عکس‌ها برای اقدامات غیرقانونی




محققان موسسه SIXGILL درمی‌یابند که خریداران، از این عکس‌ها به ویژه برای بازکردن حساب‌های بانکی غیرقانونی استفاده می‌کنند. برخی از بانک‌های آنلاین برای افتتاح حساب تنها اسکن کارت شناسایی و یک قطعه عکس سلفی از مشتری ‌می‌خواهند. به این ترتیب تبهکاران با خرید کارت شناسایی و عکس سلفی متعلق به فرد دیگر حسابی به نام و با مشخصات قربانی باز می‌کنند و از آن برای اهداف و عملیات مالی غیرقانونی استفاده می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مدارک در کشورهای مختلف از استرالیا، کانادا و آمریکا گرفته تا کشورهای اروپایی و آسیای شرقی استفاده شده‌اند. محققان بر این باورند که بسیاری از این اطلاعات، بویژه اطلاعات مربوط به کارت‌های شناسایی و مشخصات فردی از سرورهایی مانند آمازون و فدکس ربوده شده‌اند. این سرورهای بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی هدف حمله هکرها قرار گرفتند و ده‌ها هزار کارت شناسایی و عکس از آنها به سرقت رفت.




پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!