خودرو پرنده SkyDrive SD-03 تویوتا با موفقیت به پرواز در آمد

توریست مالزی – خودرو پرنده SkyDrive SD-03 یک وسیله نقلیه شگفت‌انگیز ژاپنی تحت حمایت کمپانی تویوتا بوده که اخیرا ویدیوهای دیدنی از آزمایش عملکرد آن منتشر شده است. به...
توریست مالزی – خودرو پرنده SkyDrive SD-03 یک وسیله نقلیه شگفت‌انگیز ژاپنی تحت حمایت کمپانی تویوتا بوده که اخیرا ویدیوهای دیدنی از آزمایش عملکرد آن منتشر شده است.

به گزارش گجت نیوز، اخیرا خودرو پرنده SkyDrive SD-03 پرواز آزمایشی خود را در یکی از محوطه‌های کمپانی تویوتا انجام داد. بر اساس اطلاعات موجود، شرکت نوپای ژاپنی اسکای درایو (SkyDrive) سازنده این اتومبیل بوده و هدف تویوتا ساخت تاکسی‌های پرنده در کمترین زمان ممکن است.

در چندین دهه پیش وقتی صحبت از پیشرفت‌های تکنولوژیکی آینده به میان می‌آمد، نظریه پردازان احتمال ساخت ماشین‌های پرنده را مطرح می‌کردند؛ در همین رابطه، به نظر می‌رسد که استارتاپ ژاپنی اسکای درایو سخت مشغول به حقیقت رساندن این ایده بوده و خودروسازی تویوتا هم از این شرکت نوپا حمایت می‌کند. شرکت اسکای درایو قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ تاکسی‌های پرنده را در آسمان به پرواز دربیاورد و آزمایش اخیر تازه‌ترین خودرو پرنده این شرکت نشان داده که نقشه‌های مورد نظر طبق برنامه پیش می‌روند.

همان‌طور که در ویدیوهای منتشر شده در این رابطه خواهیم دید، در آزمایش اخیر خودرو پرنده SkyDrive SD-03 که تک سرنشین بوده و با چهار جفت پره و یک باتری الکتریکی هدایت می‌شود، دو متر از سطح زمین جدا شده و در حد توانش مانور می‌دهد. البته شاید این چیزی نباشد که با شنیدن ایده اتومبیل‌های پرنده، تصور می‌کنیم، اما به نظر می‌رسد که خودروسازان ژاپنی سخت مشغول عملی کردن ایده مورد نظر هستند.

کل پرواز حدودا چند دقیقه طول کشید و گفته شده که این اولین بار است که خودرو پرنده مورد نظر خلبان را از زمین بلند می‌کند.

ویدیو معرفی خودرو پرنده SkyDrive SD-03



توموهیرو فوکوزاوا (Tomohiro Fukuzawa)، مدیرعامل اسکای درایو می‌گوید که در کمال افتخار، شرکت او موفق شده تا تنها پس از گذشت دو سال از تاسیس این استارتاپ، اولین پرواز سرنشین دار یک اتومبیل پرنده در کل ژاپن را عملی کند. فوکوزاوا می‌گوید که هدف اصلی شرکت او تجاری‌سازی ایده خودروهای پرنده بوده و او امیدوار است که در آینده نزدیک، این وسایل نقلیه شگفت‌انگیز به راحتی در دسترس عموم مردم قرار بگیرند و به آن‌ها به چشم تجهیزات حمل نقلی عمومی و به صرفه و راحت نگاه شود.

البته همان‌طور که دیدیم، خودرو پرنده SkyDrive SD-03 یک پرنده تک‌سرنشین است، اما هدف اصلی ساخت خودرویی بوده که بتواند بیشتر از یک نفر را با خود به پرواز دربیاورد. البته به کار بردن اصطلاح اتومبیل چندان هم برای این وسیله نقلیه صادق نیست، اما فوکوزاوا و همکارانش قصد دارند تا مدل SD-03 را به عنوان کوچک‌ترین وسیله الکتریکی عمودپرواز یا همان “eVTOL” جهانی کنند. ارتفاع این خودرو پرنده دو متر بوده و با عرض چهار متری، SD-03 به اندازه دو خودرو سواری فضا اشغال می‌کند.

خودرو پرنده SkyDrive SD-03 دارای هشت موتور الکتریکی بوده که پره‌های تعبیه شده را در جهت عکس می‌چرخانند تا نیروی لازم برای بلند کردن وسیله را فراهم کنند. البته گفته شده که استفاده از هشت موتور بیشتر جنبه احتیاطی داشته و هدف از به کار گیری این تعداد موتور و پره، ثابت نگه داشتن خودرو در شرایط اضطراری پروازی است.

فوکوزاوا در ادامه می‌گوید که او و همکارانش با جدیت تلاش می‌کنند که تا سال ۲۰۲۳ جنبه تجاری و تکنولوژیکی این محصول را تقویت کرده و به هر شکل ممکن، تاکسی‌های پرنده اسکای درایو را جهانی کنند.

در حال حاضر توانایی خودرو پرنده SkyDrive SD-03 ده دقیقه پرواز بدون وقفه با سرعت کم بوده، اما مطمئنا برای عملی کردن ایده تاکسی‌های پرنده باید چنین توانی افزایش بیابد. تیم اسکای درایو قصد دارد تا پروازهای دیگری را خارج از محوطه‌های آزمایشی شرکت تویوتا انجام دهد و با رعایت قوانین مربوط به پرواز وسایل نقلیه و تجهیزات مختلف، پیشرفت خودرو مورد نظر را در سطحی بالاتر آزمایش کند.

گفته شده که نمونه آزمایشی بعدی این شرکت می‌تواند با یک بار شارژ کامل به اندازه سی دقیقه، با سرعت تقریبی ۶۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

متاسفانه وقوع پاندمی کرونا باعث توقف کامل پروژه‌های دیگر مرتبط با ایده خودروهای پرنده شده است؛ پروژه‌هایی مانند تاکسی پروازی اوبر یا اتومبیل پرنده Flyer، اما جای امیدواری است که کمپانی ژاپنی اسکای درایو به تلاش‌های خود در این راستا ادامه می‌دهد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!