راه‌کارهای سبز برای حفاظت از شهر در برابر حوادث تروریستی

توریست مالزی – مسئولان امنیتی از بلوک‌های بتنی گرفته تا ماشین‌های غول‌پیکر را به خدمت می‌گیرند تا اثرات حملات تروریستی احتمالی را در شهرهای اروپایی کاهش دهند. اما دانشمندان...
توریست مالزی – مسئولان امنیتی از بلوک‌های بتنی گرفته تا ماشین‌های غول‌پیکر را به خدمت می‌گیرند تا اثرات حملات تروریستی احتمالی را در شهرهای اروپایی کاهش دهند. اما دانشمندان استفاده از برخی گیاهان را به عنوان راه‌کار پیشنهاد می‌کنند.
به گزارش دویچه وله، با رشد افراطی‌گری مذهبی، خطر حملات تروریستی شهرهای بزرگ غربی را تهدید می‌کند. شهروندان کلان‌شهرهای غرب با حمله‌های تروریستی ناآشنا نیستند. در مراسم و رخدادهای فرهنگی یا ملی که معمولا با ازدحام جمعیت همراه هستند، تدابیر امنیتی به شکل استفاده کردن از بلوک‌های بتنی، ماشین‌های غول‌پیکر و خیل عظیمی از نیروهای پلیس خود را نشان می‌دهند.
بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ارتش آلمان، گیاهان می‌توانند به عنوان جایگزینی برای حفاظت در مقابل اثرات مخرب ناشی از انفجار مواد منفجره به‌ کار روند. پس از انجام یک سری آزمایش‌ها، دانشمندان دانشگاه ارتش آلمان به این نتیجه رسیدند که گونه‌هایی خاص از گیاهان مانند بامبو، تاکسوس و تویا و زرشک این قابلیت را دارند که فشار ناشی ازامواج انفجار را کم کنند.
دانشمندان گیاهان مزبور را به طور آزمایشی در محوطه‌ای در برلین با فاصله پنج متری از یک محموله‌ پنج کیلوگرمی تی‌ان‌تی قرار دادند. بعد از انفجار محموله، تاثیر موج‌های انفجار توسط سنسوری اندازه گیری شد که پشت گیاهان قرار داده شده بود. سپس اعدادی که سنسورها نشان می‌دادند، یک بار دیگر بدون قرار دادن گیاهان کنار سنسورها اندازه گیری شدند. به گفته پژوهشگران، فشار ناشی از انفجار در مجاورت این گیاهان به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
گیاه تاکسوس در این آزمایش‌ها، بهترین رقم را ثبت کرده و ۴۵ درصد فشار ناشی از انفجار را کم می‌کند. این در حالی‌ است که گیاه تویا ۴۰ درصد و بامبو و زرشک ۳۰ درصد جلوی فشارهای انفجار را می‌گیرند.
پرسش شاید این باشد که کجا می‌توانیم این گیاهان را بکاریم؟ درواقع، هرجایی که آدم‌ها تجمع می‌کنند و حفاظ و پوششی در مقابل حملات تروریستی احتمالی وجود ندارد، گیاهان می‌توانند هم منظره چشم‌نوازی برای شهرها فراهم کنند و هم تا حدی از شهروندان در برابر فشارهای ناشی از انفجار و حملات تروریستی احتمالی حفاظت کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!