سازمان جهانی بهداشت از “سونامی” جهانی ابتلا به کرونا خبر داد

توریست مالزی – سازمان جهانی بهداشت می‌گوید، شمار موارد تازه ابتلا به کرونا در جهان ظرف یک هفته نزدیک به ۹ و نیم میلیون نفر بالا رفته که به...
توریست مالزی – سازمان جهانی بهداشت می‌گوید، شمار موارد تازه ابتلا به کرونا در جهان ظرف یک هفته نزدیک به ۹ و نیم میلیون نفر بالا رفته که به معنای افزایش ۷۱درصدی آمار موارد جدید است.

به گزارش دویجه وله، این سازمان اعلام کرد، این میزان از موارد تازه ابتلا به کرونا هرگز سابقه نداشته است. البته آمار حقیقی ابتلا بسیار بالاتر است، چرا که در بسیاری از مناطق جهان به اندازه کافی تست انجام نمی‌شود و آمار ارائه‌شده نیز کامل نیست.

آماری که سازمان جهانی بهداشت از موارد جدید ابتلا ارائه داده، مربوط به فاصله زمانی ۲۷ دسامبر تا ۲ ژانویه است. در این بازه زمانی در سراسر جهان مجموع موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ حدود ۴۱هزار نفر اعلام شد. از شروع پاندمی کرونا یعنی از دو سال پیش تا کنون حدود ۲۸۹ میلیون نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شدند و ۵ میلیون و ۴۰۰هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

در طول یک هفته‌ یادشده در آمریکای جنوبی شمار مبتلایان تازه دو برابر شد و در اروپا نیز این آمار ۶۵درصد افزایش یافت. ماریا فان کرک‌هووه، کارشناس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید، هر کسی می‌تواند با رعایت دورباشی، پوشش درست ماسک (طوری که بینی و چانه بپوشاند) و نماندن در مکانی که در آن هوا به درستی جریان ندارد به کاهش موارد ابتلا کمک کند. او به افراد توصیه می‌کند که از مکان‌های شلوغ دوری و در ادارات، مدارس و شرکت‌ها تهویه هوا را رعایت کنند.

فان کرک‌هووه در عین حال جهانیان خطاب قرار داده و گفت: «وحشت نکنید. ما با هم بر این پاندمی غلبه می‌کنیم.» سازمان جهانی بهداشت بارها از توزیع ناعادلانه واکسن در جهان انتقاد کرده است. هنوز هم حدود ۹۰درصد از کشورهای جهان از واکسن کافی برای واکسیناسیون ۴۰درصد از جمعیت خود برخوردار نیستند.

تدروس ادهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «توزیع نابرابر واکسن، قاتل انسان‌ها و فرصت‌های شغلی و تضعیف‌کننده رشد اقتصادی در سراسر جهان است.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!