علیرضا فغانی داور استرالیایی شد

توریست مالزی – علیرضا فغانی از سال ۲۰۲۳ به عنوان داور استرالیایی به فعالیت خود در عرصه بین‌المللی فوتبال ادامه می‌دهد. او در پایان سال گذشته از فهرست داوران...
توریست مالزی – علیرضا فغانی از سال ۲۰۲۳ به عنوان داور استرالیایی به فعالیت خود در عرصه بین‌المللی فوتبال ادامه می‌دهد. او در پایان سال گذشته از فهرست داوران ایران حذف شده بود. فغانی یکی از داوران مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر بود.

به گزارش دویجه وله، علیرضا فغانی، داور برجسته فوتبال ایران، از آغاز سال جاری میلادی به عنوان داور استرالیایی به فعالیت خود در صحنه بین‌المللی فوتبال ادامه می‌دهد. فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، رسما نام علیرضا فغانی را در فهرست ۱۲ نفره داوران بین‌المللی فدراسیون فوتبال استرالیا منتشر کرد.

علیرضا فغانی در سال ۲۰۱۹ به همراه خانواده خود به استرالیا مهاجرت کرد و سه سال است که در دیدارهای باشگاهی فوتبال استرالیا داوری می‌کند. این داور ۴۴ ساله با وجود این تا پایان سال ۲۰۲۲ در فهرست داوران بین‌المللی فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفته بود و قضاوت برخی از دیدارهای باشگاهی ایران را نیز تا سال گذشته به عهده داشت.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران اما علیرضا فغانی را در پایان سال ۲۰۲۲ از لیست داوران بین‌المللی ایران حذف کرد. فغانی با این حال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیدارهای برزیل مقابل صربستان و پرتغال در برابر اروگوئه را داوری کرد. گفته می‌شود که عدم حمایت فدراسیون فوتبال ایران از او در جام جهانی قطر در کنار اشتباهات داوری در دیدار تیم ملی پرتغال مقابل ملی‌پوشان اروگوئه، باعث کنار رفتن زودهنگام وی از این رقابت‌ها شد.

علیرضا فغانی از چهره‌های حامی خیزش اعتراضی مردم ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. او پس از خداحافظی از جام جهانی قطر با استفاده از هش‌تگ ” زن_زندگی_آزادی” در اینستاگرام نوشت: «عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم مثل دوره قبل، اتفاقات خوبی را برای داوری ایران رقم بزنم. با توجه به شرایط کشور در چند وقت اخیر، خیلی سعی کردم که تمرکز کافی روی مسابقات داشته باشم، ولی متاسفانه شرایط آن طوری که باید، پیش نرفت.»

علیرضا فغانی کارنامه موفقی در داوری دارد. او قضاوت دیدارهای فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو، نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ و “فینال کوچک” جام جهانی ۲۰۱۸ را بر عهده داشت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شانزده − پانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!