غذای روگان جاش (Rogan Josh)

توریست مالزی- غذا های هندی در تمام جهان مشهور هستند و بـه مانند چینی ها  در همه ی کشورها رستوران های مخصوص خود را دارند. غذا های هندی از جمله غذاهایی...
توریست مالزی- غذا های هندی در تمام جهان مشهور هستند و بـه مانند چینی ها  در همه ی کشورها رستوران های مخصوص خود را دارند. غذا های هندی از جمله غذاهایی هستند کـه بـه واسطه تنوع زیاد و طعم بسیار خوب مشتریانی در سرتاسر جهان دارند.

روگان جاش یکی از غذاهای لذیذ کشمیری (Kashmir) است. این غذای بی نظیر با انواع ادویه های بسیار خوش طعم وعطرتهیه می شود. یکی از این دانه های خوش عطر، رازیانه (fennel seeds) است که طعم و عطر خوبی را به غذا میدهد، گارام ماسالا (garam masala)، برگ بی (bay leaves) و زردچوبه از ادویه های مخصوصی است که باید در غذا استفاده شود. اگر تا به امروز این غذای بی نظیر را امتحان نکردید، حتما سری به یک رستوران هندی بزنید و طعم بی نظیر این غذا را تست کنید.

ماده ی اصلی این غذا گوشت بره اسـت کـه با رازیانه، فلفل و زردچوبه طعم دار می‌شود و طعم دلنشینی بخود می گیرد. برخی اعتقاد دارند کـه این غذا ریشه ای پارسی دارد و برخی می گویند آنرا مغولان بـه دیار هند آورده اند اما امروزه بعنوان یکی از اصیل ترین غذا های کشمیر شناخته می‌شود.

این غذا شکلی همانند خورش دارد و آن رابه همراه ترشیجات یا ماست میل می‌کنند. روغن جوش خلاف نامش با حرارت ملایم بر سر سفره آورده می شود و هندی ها آن رابه صورتی می پسندند کـه با ادویه خوب قرمز رنگ شده باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده − 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!