مالزیایی ها شغل های پایین در سنگاپور را به مشاغل بهتر در مالزی ترجیح می دهند

توریست مالزی – مالزیایی ها شغل های پایین سنگاپور را انجام می دهند در حالی که برای انجام کارهای مشابه، متکی به کار خارجی هستند. به گزارش اف ام...
توریست مالزی – مالزیایی ها شغل های پایین سنگاپور را انجام می دهند در حالی که برای انجام کارهای مشابه، متکی به کار خارجی هستند.

به گزارش اف ام تی نیوز، صدها هزار مالزیایی در سنگاپور مشغول به کارهای پایین هستند که دستمزد آن پنج برابر بیشتر از کشورهای همسایه است.

وزیر امور منابع انسانی در پارلمان گفت: بیش از نیم میلیون مالزبایی در تمام بخش ها در سطوح پایین در سنگاپور مشغول به کار هستند زیرا دستمزد آن حدود پنج برابر است و شرکت های مالزی استخدام افراد محلی برای انجام کارهای کثیف ، خطرناک و دشوار را انجام می دهند.

این روند، مزارع و تولید کنندگان کشور را به کارگران خارج از کشور واگذار کرده است و این همان چیزی است که وزیر دارایی لیم گوان انج ‘اعتیاد به کار خارجی با مهارت کم’ نامیده است. صنعت ساخت و ساز به تنهایی تنها توانسته است یک سوم از ۱.۲ میلیون کارگر مورد نیاز خود را استخدام کند.

در همین راستا مالزی در صدد است با دادن مشوق ها دستمزد ماهانه به اندازه RM500 به کارگران محلی و تا RM250 برای کارفرمایانی که این افراد را استخدام می کنند، این مشکل را برطرف کند. هدف این است که در مدت پنج سال تعداد کارگران خارجی را به ۱۳۰ هزار نفر کاهش دهد.

‘این اقدامات در کاهش تعداد کارگران خارجی خیلی مؤثر نخواهد بود، زیرا بسیاری از کارگران خارجی در مشاغلی استخدام می شوند که مالزیایی ها علاقه ای به رقابت و مشارکت در آنها ندارند.’

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!