ماهاتیر : با تحریم پالم، موضعم در باره کشمیر عوض نمی‌شود

توریست مالزی – “ماهاتیر محمد” نخست وزیر مالزی، اعلام کرد : تحریم خرید روغن پالم از سوی تجار هندی، تغییری در موضع انتقادی اش از اقدامات دهلی در قبال...
توریست مالزی – “ماهاتیر محمد” نخست وزیر مالزی، اعلام کرد : تحریم خرید روغن پالم از سوی تجار هندی، تغییری در موضع انتقادی اش از اقدامات دهلی در قبال کشمیر ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ماهاتیر در مقابل پارلمان مالزی به خبرنگاران گفت: ما نظر خود را بیان می کنیم و نه از آن عدول می کنیم و نه آن را تغییر می دهیم. آنچه ما می گوییم این است که آیا همه نباید از قطعنامه های سازمان ملل پیروی کنند؟ در غیر این صورت، فایده سازمان ملل چیست؟

ماهاتیر با بیان این نکته که مالزی تاثیر تحریم مورد مطالبه تجار هندی را بررسی خواهد کرد و راه هایی برای حل مساله پیدا خواهد کرد، افزود،‌ از آنجا که این امر مربوط به دولت هند نیست باید راهی برای ارتباط با این تجار پیدا کرد زیرا تجارت، جاده ای دو طرفه است و درگیر شدن در آنچه که جنگ تجاری محسوب می شود، بد است.

در پی اظهارات ماهاتیر محمد در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه هند به کشمیر حمله و آن را اشغال کرده، سازمان تجارت روغن های گیاهی هند، روز دوشنبه از اعضای این سازمان خواست خرید روغن پالم را از مالزی متوقف کنند.

“نارندرا مودی”، نخست وزیر هند، ۵ اوت امسال، کشمیر را از خودمختاری نسبی که طبق قانون اساسی هند از ان برخوردار بودند، محروم و اعلام کرد، موضوع کشمیر، مساله ای داخلی است. طبق آمار دولت هند، صادرات مالزی به هند در سال گذشته، ۱۰.۸میلیارد دلار و وارداتش از این کشور ۶.۴ میلیارد دلار بود.

هند سومین وارد کننده روغن پالم مالزی در سال ۲۰۱۸ بود. مالزی هفته گذشته به منظور کاهش تنش های تجاری با هند اعلام کرد، در نظر دارد واردات شکر خام و گوشت بوفالو از هند را افزایش دهد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 + 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!