مالزی به تیم اسراییل اجازه حضور در رقابت های جهانی شنای معلولان را نمی دهد

توریست مالزی – دولت مالزی اجازه ورود شناگران اسرائیلی را به این کشور برای حضور در رقابت های شنای معلولان قهرمانی جهان نخواهد داد. به گزارش خبرگزاری صدا و...
توریست مالزی – دولت مالزی اجازه ورود شناگران اسرائیلی را به این کشور برای حضور در رقابت های شنای معلولان قهرمانی جهان نخواهد داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه سی بی ان نیوز، این رقابت ها که جنبه انتخابی بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد ، قرار است ماه ژوئیه آینده با حضور بیش از ۶۰۰ شناگر از ۷۰ کشور در شهر کوچینگ مالزی برگزار شود.در دو ماه گذشته رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای حضور تیم خود در این رقابت ها انجام داده است اما دولت مالزی اعلام کرده است از صدور روادید برای تیم فلسطین اشغالی خودداری می کند.
نیسیم ساسپورتاس رئیس کمیته المپیک اسراییل در این مورد گفت :«ما تلاش کرده ایم تا حضورمان در رقابت های جهان را تضمین کنیم اما با وجود قول همکاری فدراسیون بین المللی هنوز هیچ دعوت نامه یا ویزا به ما نرسیده است.ما به فشار خود ادامه می دهیم و موضوع را به کمیته بین المللی پارالمپیک ، کمیته پارالمپیک اروپا و کمیته ورزشکاران آی او سی اطلاع داده ایم.امیدواریم آن ها در مورد حضور و امنیت ورزشکاران ما کمک کنند.»
ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی که یکی از مخالفان سرسخت رژیم صهیونیستی است ، گفته است :«از نظر ما بیت المقدس همیشه مکان فلسطینی است و باید ثبات مناطق فلسطینی حفظ شود.
ماهاتیر ماه اکتبر گذشته یهودیان را «دماغ قلابی» خوانده بود و رژیم صهیونیستی را منبع تمام بحران ها در خاورمیانه خواند.
ماهاتیر ۹۳ ساله در مورد حضور تیم اسراییل در رقابت های شنای معلولان جهان ۲۰۱۹ گفت :«ما به آن ها اجازه ورود نمی دهیم و اگر آن ها به اینجا بیایند مرتکب جرم شده اند.اگر فدراسیون جهانی به این بهانه می خواهد حق میزبانی را از مالزی بگیرد ، می تواند این کار را انجام دهد.»
در سال های گذشته نیز مالزی از حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در مسابقات بین المللی و جهانی قایقرانی و تنیس جلوگیری کرده بود.
این در حالیست که دولت امارات در سال ۲۰۱۸ پس از امتناع اولیه از ورود ورزشکاران اسراییل به رقابت های جودو گرنداسلم ، سرانجام با فشار فدراسیون بین المللی به آن ها اجازه ورود داد و حتی پس از قهرمانی یکی از آن ها، سرود این کشور را در مراسم توزیع مدال در سالن شهر ابوظبی پخش کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!