ماهواره مالزی آماده مرگ می شود

توریست مالزی – یک ماهواره متعلق به شرکت مالزیایی به دلیل اختلال از مدار خارج شده و قادر به سرویس رسانی نیست. پیش بینی می شود این ابزار به...
توریست مالزی – یک ماهواره متعلق به شرکت مالزیایی به دلیل اختلال از مدار خارج شده و قادر به سرویس رسانی نیست. پیش بینی می شود این ابزار به زودی وارد اتمسفر شود و بسوزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، یک ماهواره متعلق به مالزی به زودی وارد اتمسفر زمین می شود. این ماهواره به دلیل اختلالی مرموز از مدار خود خارج شده بود. ماهواره ارتباطی Measat-۳ حدودا ۱۵ سال است که در ۲۱ ژوئن دچار اختلال و از سرویس رسانی خارج شد. البته ماهواره در ۲۴ ژوئن از زمین کنترل شد اما از آن زمان تا به اکنون قادر به فعالیت نبوده است.

هرچند تحقیقات درباره اختلال در ماهواره ادامه دارد، اما شرکت سازنده آن یعنی Measat روز ۶ آگوست از تصمیم برای خارج کردن آن از مدار خبر داد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: تلاش ها برای آزمایش و احیای ماهواره نشان داد این ابزار نمی تواند دوباره وارد سرویس شود. بنابراین ماهواره مذکور طی هفته های آینده از مدار خارج می شود. البته هنوز زمان دقیق خروج ماهواره از مدار و سوختن آن در اتمسفر مشخص نشده است.

ماهواره مذکور در دسامبر ۲۰۰۶ میلادی از مقر بایکنور در قزاقستان به مدار زمین پرتاب شد. این ابزار فضایی از آن زمان تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور در آسیا، شرق اروپا، خاورمیانه و آفریقا سرویس رسانی می کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!