محی الدین می گوید که او همچنان ‘نخست وزیر قانونی’ است

توریست مالزی – محی الدین می گوید انور باید ثابت کند که از اکثریت پارلمانی برخوردار است. به گزارش رویترز، محی الدین یاسین، نخست وزیر مالزی گفت که انور...
توریست مالزی – محی الدین می گوید انور باید ثابت کند که از اکثریت پارلمانی برخوردار است.

به گزارش رویترز، محی الدین یاسین، نخست وزیر مالزی گفت که انور ابراهیم رهبر مخالفان باید ثابت کند که برای تشکیل دولت جدید از حمایت کافی نمایندگان پارلمان برخوردار است، وی تاکید کرد که ‘نخست وزیر قانونی’ کشور است.

انور ابراهیم اعلام کرد که ‘اکثریت قوی و قاطع نمایندگان مجلس را برای تشکیل دولت جدید به دست آورده است. او همچنین ادعا کرد که دولت فعلی به رهبری آقای محی الدین سقوط کرده است. وی لیست نمایندگانی که با او هستند را فاش نکرد و گفت که این کار را فقط پس از صحبت با پادشاه انجام خواهد داد.

نخست وزیر محی الدین در بیانیه خود گفت: ‘این ادعا اکنون باید از طریق روند و روش های تعیین شده توسط قانون اساسی فدرال اثبات شود. بدون این فرایندها، اظهارات انور فقط یک ادعا است. تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، دولت پریکاتان ناسیونال هنوز محکم است و من نخست وزیر قانونی هستم. از شهروندان می خواهم که در این شرایط آرامش خود را حفظ کنند. انشاالله این مسئله با توجه به روند قانونی و قانون اساسی فدرال به درستی مدیریت خواهد شد.

در یک سخنرانی تلویزیونی،محی الدین از مالزیایی ها درخواست کرد ‘اقدامات کور’ گروه کوچکی از سیاستمداران را که به گفته وی ثبات سیاسی کشور را تضعیف می کنند، را رد کنند. وی گفت آنچه اکنون مهم است، یک دولت با ثبات و قوی است که توسط مردم پشتیبانی شود. این مهم است تا بسیاری از ابتکارات برای بهبود اقتصاد و کمک به مردم توسط دولت به طور مستمر اجرا شود.

نخست وزیر گفت: من از مردم می خواهم که اقدامات کور برخی از سیاستمداران را که هدفمند قصد دارند ثبات سیاسی کشور و همچنین برنامه های بهبود اقتصادی که در این زمان به خوبی اجرا می شود را تحت تأثیر قرار دهند، رد کنند. انشاالله ما بتوانیم آینده بهتری را شکل دهیم.

محی الدین یاسین اعلام کرد که دولت کمک مالی به ارزش ۱۰ میلیارد رینگت (۲.۴ میلیارد دلار آمریکا) برای کمک بیشتر به مالزیایی ها برای عبور از بیماری همه گیر فراهم خواهد کرد. این برنامه شامل کمک نقدی، کمک به مشاغل کوچک و طرح یارانه دستمزد است. دولت کمک ها را مستقیماً به ۱۰.۶ میلیون نفری که قبلاً از این کمک ها بهره مند بودند، هدایت خواهد کرد. وی گفت:امیدوارم بسته مالی مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

آقای انور ، که به جرم لواط  در زندان بود، چند روز پس از پیروزی ماهاتیر محمد مورد بخشش سلطنتی قرار گرفت. طرح انتقال قدرت از دکتر ماهاتیر به آقای انور منبع قابل توجهی از تنش در PH بوده است زیرا ماهاتیر بارها از اعلام تاریخ برکناری خود به نفع انور خودداری کرد. دکتر ماهاتیر به طور ناگهانی در ماه فوریه استعفا داد.

پس از ملاقات پادشاه با نمایندگان، وی اعلام کرد که محی الدین از حمایت اکثریت قانونگذاران برخوردار است و به طور غیر معمول آقای محی الدین، ​​رئیس حزب (برساتو) نخست وزیر شد. دکتر ماهاتیر و یارانش متعاقباً از برساتو برکنار شدند.

سیاستمداران PH در مورد نخست وزیری محی الدین و به دست کرفتن قدرت فدرال اعتراض کردند و بارها خواستار برگزاری انتخابات عمومی شدند. اگرچه همه گیری کووید – ۱۹ و قرنطینه به طور موقت بسیاری از اختلافات سیاسی را کاهش داد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!