مدال آواران ایرانی در دانشگاهها و مراکز علمی مالزی تقدیر شدند

توریست مالزی – مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایرانی در مالزی در مراسمی از ۳۶ نفر از استادان، دانشجویان و نخبگان مدال آور ایرانی در دانشگاهها و مراکز و...
توریست مالزی – مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایرانی در مالزی در مراسمی از ۳۶ نفر از استادان، دانشجویان و نخبگان مدال آور ایرانی در دانشگاهها و مراکز و محافل علمی – پژوهشی مالزی تقدیر کرد.

به گزارش  ایرنا، مراسم تقدیر از استادان و محققان برجسته ایرانی در مراکز علمی و پژوهشی مالزی که دردو سال گذشته دراین کشور موفقیت های علمی کسب کرده بودند، شب گذشته به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری رایزنی عملی ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار شد.
دراین مراسم مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، دکتر عباس قنبری باغستان رایزنی علمی ایران در مالزی، علی محمدسابقی رایزن فرهنگی ایران در مالزی و جمعی از استادان، محققان، پژوهشگران و نخبگان برتر ایرانی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مالزی و تعدادی از ایرانیان مقیم کوالالامپور حضور داشتند.
افخم دراین مراسم ضمن ستودن تلاش جامعه علمی ایران در مالزی گفت: استادان و پژوهشگران ایرانی با خلاقیت و تلاش گسترده علمی و اهتمام به اعتلای نام کشور افتخارات زیادی برای ایران به همراه آورده اند.
وی گفت امروز جهان نام جمهوری اسلامی ایران را علاوه بر مقاومت در برابر زورگویی و فشار با علم و فن آوری ، ابتکار و خلاقیت ، هنرو تمدن کهن می شناسد. پژوهشگران و محققان ایرانی با امید و ابتکار بیش از پیش با کسب موفقیت های علمی آوازه ایران را در جهان گسترده تر کنند و برنامه و حرکت مستمر ارتقای علم و فنآوری که در دو دهه گذشته در کشورمان بطور متمرکز مورد توجه و پیگیری بوده است برای توسعه و پیشرفت کشور و با محوریت اقتصاد دانش بنیان در همه زمینه ها و رشته های متعدد ادامه مسیر دهد.
نخبگان مدال آور ایرانی این مراسم افرادی بودند که طی سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ موفق به کسب مدال یا عنوان برتر علمی سبب سربلندی و افتخار برای ایرانیان در مجامع علمی مالزی شده بودند .  این افراد درپی فراخوان رایزنی علمی سفارت ایران از ماه گذشته دراین جمع حضور یافتند.
پروفسور محمود مقومی استاد دانشگاه مالایا و برنده مدال طلا از مسابقات بین المللی نوآوری و اختراعات مالزی موسوم به ‘ایدکس ۲۰۱۶’ در این مراسم در توضیح پروژه تحقیقاتی خود گفت: این طرح شامل استفاده از امواج مغز انسان برای کنترل تمام وسایل الکترونیک داخل خانه اعم از تلویزیون ، ایرکاندیشن ، کامپیوتر و … است. وی که راهنمایی و هدایت دانشجویان ایرانی در مسابقات علمی و دانشگاهی در مالزی را در رشته های مرتبط با مکانیک و الکترونیک نیز برعهده دارد، هدف از این طرح پژوهشی را که تاکنون مراحل مختلفی از آن کامل شده است،کمک به افراد قطع نخاع دانست تا بتوانند با استفاده از فناوری ایجاد شده قادر به استفاده از ابزار الکترونیک اطراف خود برای تسهیل زندگی بدون کمک گرفتن از دیگران شوند.
دکتر فرزاد حجازی استاد دانشگاه ‘یو پی ام’ مالزی ،دارنده جایزه برتر مرکز تحقیقات ملی زلزله تایوان در سال ۲۰۱۷ و صاحب جایزه بهترین اختراع دانشگاه یو پی ام نیز در این مراسم گفت : با قریب به ۱۰ سال کار و تلاش سخت و میدانی موفق به پیشرفت در یک پروژه تحقیقاتی برای ساخت یک سیستم کاهش آثار تخریب زلزله در ساختمان شدیم که دستگاه ساخته شده نیز از آزمایشگاه دانشگاه کالیفرنیا آمریکا با موفقیت بیرون آمده است.
وی گفت : این تلاش حاصل شناخت دقیق و فهم صحیح از مشکل بود و به جای کار در پشت رایانه در صحنه های عملیات و سال ها کار بر روی ساختمان ها و مراکز زلزله زده سبب ایجاد این موفقیت شد. این پژوهشگر موفق ایرانی رعایت موازین اخلاق کاری را عامل مهم دیگری در پیشرفت های علمی خود در مالزی دانست.
دکتر سعید پهلوان شریف از دانشگاه تیلور مالزی که موفق به کسب جایزه پژوهش درسال ۲۰۱۷ از این دانشگاه شده بود،در این مراسم گفت : چند سال در یک پروژه تحقیقاتی درمورد سرطان سینه فعالیت داشته و امیدوار است نتیجه این تحقیقات به ارتقای سلامت درجامعه ،افزایش کیفیت و بهبود زندگی مبتلایان به این بیماری کمک بیشتری نسبت به گذشته کند.
دکتر محمد نورایی هم که موفق به کسب رتبه دانشجوی برتر ۲۰۱۷ دانشگاه مالایا مالزی شده بود در مورد فعالیت های تحقیقاتی اش گفت: با سه سال تلاش شبانه روزی دریک پروژه تحقیقاتی در مورد افزایش بهره وری شرکت های بیمه در مالزی موفق به کسب این رتبه شده است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!