مرد سوری بعد از ماه‌ها زندگی در فرودگاه کوالالامپور به کانادا رفت

توریست مالزی – حسن قنطار به دلیل مشکل ویزا اجازه خروج از فرودگاه کوالالامپور را نداشت به گزارش بی بی سی، یک مرد سوری که هفت ماه در فرودگاهی...
توریست مالزی – حسن قنطار به دلیل مشکل ویزا اجازه خروج از فرودگاه کوالالامپور را نداشت
به گزارش بی بی سی، یک مرد سوری که هفت ماه در فرودگاهی در مالزی زندگی کرده بود، بعد از دریافت پناهندگی از کانادا به این کشور سفر کرد. وضعیت حسن قنطار در ماه‌های گذشته و ویدیوهایی که از فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور منتشر می‌کرد، توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرده بود.
او دو ماه گذشته را در یکی از مراکز بازداشت و نگهداری پناهجویان در مالزی گذراند. حامیان کانادایی آقای قنطار در این ماه‌ها تلاش می‌کردند که پرونده او زودتر به نتیجه برسد. او در ساعات پایانی دوشنبه ۲۶ نوامبر وارد شهر ونکوور در کانادا شد.
آقای قنطار از ماه مارس سال ۲۰۱۸ در فرودگاه گیر افتاده بود چون به دلیل مشکل ویزا نمی‌توانست وارد مالزی شود و از سفر به کشورهای دیگر هم منع شده بود. حسن قنطار از زندگی روزانه خود در فرودگاه کوالالامپور عکس و ویدیو منتشر می‌کرد. بعد از بازداشت او در حدود دو ماه پیش، مقام‌های مالزی گفتند که برای بازگرداندن آقای قنطار به سوریه با مقامات این کشور همکاری می‌کنند.
حسن قنطار می‌گفت که از بازگشت به سوریه می‌ترسد چون عضو اقلیت دروزی‌ها است که از طرف اسلام‌گرایان افراطی هدف قرار می‌گیرند. او همچنین مدعی بود که اگر به سوریه برگردد مجبور به انجام خدمت نظامی می‌شود. اداره مهاجرت مالزی در نهایت روز سه‌شنبه ۲۷ نوامبر در بیانیه‌ای بدون نام بردن از کانادا اعلام کرد که پیشتر مذاکراتی را “بر پایه نگرانی‌های بشردوستانه” با کشوری که میزبانی آقای قنطار را پذیرفته انجام داده است.
حسن قنطار در هنگام خروج از مالزی در ویدیویی در توییتر خود گفت: “در هشت سال گذشته سفری سخت و طولانی را پشت سر گذاشتم. ده ماه اخیر، بسیار سخت و سرد بود.”
انجمن مسلمانان بریتیش کلمبیا و یک سازمان کانادایی دیگر حامی آقای قنطار برای دریافت پناهندگی از کانادا بودند. اندرو بروئر، وکیل آقای قنطار گفت که موکلش از سوی دولت کانادا به عنوان پناهجو شناخته شده و بر اساس برنامه حمایت از پناهجویان کانادا توانسته اقامت دائم این کشور را کسب کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!