مرگ کارگران در آتش‌سوزی کارخانه‌ای با در قفل شده

توریست مالزی – هشت نفر به اتهام قتل در ارتباط با آتش‌سوزی در یک کارخانه که منجر به کشته شدن دست‌کم ۵۲ نفر شد دستگیر شدند. بسیاری از قربانیان...
توریست مالزی – هشت نفر به اتهام قتل در ارتباط با آتش‌سوزی در یک کارخانه که منجر به کشته شدن دست‌کم ۵۲ نفر شد دستگیر شدند. بسیاری از قربانیان در داخل کارخانه به خاطر وجود یک خروجی غیرقانونی قفل شده از داخل، گیر افتاده بودند.

به گزارش یورونیوز، این آتش‌سوزی در کارخانه پنج طبقه مواد غذایی «هاشم فودز» در روپگانج در حومه داکا پایتخت بنگلادش رخ داد. پس از اطفای حریق، پلیس بعد از ظهر جمعه انبوهی از اجساد را کشف کرد. یک مقام پلیس در منطقه نارایانگانج گفت که این افراد به اتهام قتل دستگیر شده و هم اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند.

اسد زمان خان، وزیر کشور بنگلادش گفت که مدیرعامل گروه سجیب که مالک کارخانه است، بازداشت شده است. این مقام جزییات بیشتری ارائه نکرد اما گفت که افراد مسئول مجازات می‌شوند. خان گفت: «این یک قتل است.»

دادگاهی در داکا به هشت مظنون اعلام کرد که برای بازجویی چهار روز در بازداشت پلیس باقی خواهند ماند. یک مقام آتش‌نشانی گفت که خروجی اصلی کارخانه‌ای که آتش گرفت از داخل قفل شده بود و بسیاری از کشته‌شدگان به دام افتادند. سایر کارگران از طبقات فوقانی کارخانه به بیرون پریدند و دست‌کم ۲۶ نفر از آن‌ها مجروح شدند.

این شرکت تولید کننده آب میوه است و محصولات خود را به تعدادی از کشورها از جمله استرالیا، ایالات متحده، مالزی، سنگاپور، هند، بوتان، نپال و کشورهایی در خاورمیانه و آفریقا صادر می‌کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + 18 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!