مصرف برنج از بروز چاقی جلوگیری می کند

توریست مالزی – مطالعات انجام شده بر رابطه عادات غذایی و اضافه وزن در ۱۳۶ کشور جهان نشان داد که میزان شیوع چاقی در کشورهایی که به طور میانگین...
توریست مالزی – مطالعات انجام شده بر رابطه عادات غذایی و اضافه وزن در ۱۳۶ کشور جهان نشان داد که میزان شیوع چاقی در کشورهایی که به طور میانگین برنج بیشتری مصرف می کنند، کمتر است.
به گزارش سلامت نیوز، محققان با استناد به نتایج این پژوهش که در کنگره اروپایی چاقی امسال در گلاسکوی اسکاتلند ارائه شد، تخمین زده اند که افزایش ناچیز در میانگین مصرف برنج (۵۰ گرم روزانه برای هر فرد- معادل یک چهارم فنجان) می تواند شیوع چاقی در جهان را به اندازه یک درصد کاهش دهد.
به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت،پروفسور توموکو ایمایی از دانشکده هنرهای آزاد زنان ژاپن و مولف اصلی این پژوهش، می گوید: «ارتباطات مشاهده شده حاکی از آن است که نرخ چاقی در کشورهایی که خوراک عمده مردمانشان برنج بوده، کمتر است. بنابراین، یک غذای ژاپنی یا یک رژیم غذایی به سبک آسیایی مبتنی به برنج می تواند در جلوگیری از چاقی موثر باشد. با توجه به افزایش میزان چاقی در جهان، برای جلوگیری از این پدیده باید خوردن برنج بیشتر را حتی به کشورهای غربی نیز توصیه کرد.»
ایمایی و همکارانش برای پی بردن به ارتباط میان مصرف برنج و چاقی، با استفاده از داده های سازمان جهانی غذا و کشاورزی، مصرف نسبی انواع برنج (اعم از برنج سفید و قهوه ای و آرد برنج) و میزان مصرف انرژی در رژیم غذایی ۱۳۶ کشور با جمعیت بیش از ۱ میلیون نفر را مورد بررسی قرار دادند.
این داده ها در کنار اطلاعاتی چون شیوع چاقی، میانگین سال هایی که به تحصیلات سپری می شود، درصد جمعیت بالای ۶۵ سال، سرانه تولید ناخالص ملی و هزینه های درمانی، مورد آنالیز قرار گرفته و کشورها به دو گروه مصرف بالا/مصرف پایین تقسیم شدند.
نتایج این داده ها نشان داد که میزان چاقی و هزینه های سلامت در کشورهایی چون بنگلادش (۴۷۳ گرم روزانه برای هر فرد)، کامبوج (۴۳۸ گرم)، ویتنام (۳۹۸ گرم) و اندونزی (۳۶۱ گرم) که برنج بیشتری مصرف می کنند نسبت به فرانسه (۱۵ گرم)، انگلستان (۱۹ گرم)، آمریکا (۱۹ گرم)، اسپانیا (۲۲ گرم)، کانادا (۲۴ گرم) و استرالیا (۳۲ گرم)، به طور قابل توجهی کمتر است.
پرفسور ایمایی در ادامه ضمن بیان این که «ظاهرا برنج افراد را در برابر اضافه وزن محافظت می کند،» می افزاید: «با این وجود گزارش ها حاکی ازآن است که شانس بروز سندروم متابولیک و دیابت در افرادی که بیش از اندازه برنج می خورند، بالاست بنابراین مصرف مقادیر مناسبی از برنج می تواند از بروز چاقی جلوگیری کند.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!