ممنوعیت ورود مسلمانان روهینگیا به مسجدی در مالزی بحث آفرین شد

توریست مالزی – بعد از بازگشایی مساجد در مالزی، یک مسجد از ورود مسلمانان روهینگیا ممانعت کرد و این اقدام بازتاب هایی در شبکه های اجتماعی داشت. به نقل...
توریست مالزی – بعد از بازگشایی مساجد در مالزی، یک مسجد از ورود مسلمانان روهینگیا ممانعت کرد و این اقدام بازتاب هایی در شبکه های اجتماعی داشت.

به نقل از «الجزیره»، شورای هماهنگی سازمان های اسلامی مالزی «مابیم» اقدام مسجدی در ایالت «جوهور» مبنی بر ممنوعیت ورود پناهندگان روهینگیایی به مسجد برای اقامه نماز را محکوم کرد.

«عزمی عبدالمجید»، رئیس شورای هماهنگی سازمان های اسلامی مالزی در بیانیه ای اعلام کرد: اداره امور دینی و فتوا باید درباره این مسجد تحقیق کند، زیرا مانع ورود روهینگیایی ها به مسجد شده است. این اقدام مسئولان مسجد با آموزه های اسلامی و مساوات و برابری منافات دارد.

دولت مالزی یکشنبه گذشته با کاهش محدودیت هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا وضع کرده بود، موافقت کرد. «اسماعیل صبری»، وزیر دفاع مالزی گفته بود: مساجد به روی نمازگزاران به جز خارجی ها باز می شود تا زمینه حضور شهروندان در مساجد بیشتر فراهم شود و از ازدحام جلوگیری شود. در همین راستا، مسجد «بلنتونگ بارو» واقع در ایالت جوهور از ورود مسلمانان روهینگیای میانمار به مسجد جلوگیری کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

8 − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!