موارد بسیار عفونی نوع اومیکرون در ساراواک شناسایی شد

توریست مالزی – طبق گفته موسسه پزشکی و بهداشت اجتماعی دانشگاه مالزی ساراواک (Unimas) اخیراً مواردی از انواع بسیار عفونی اومیکرون، یعنی BA.2.12.1 و BA.5 در ساراواک شناسایی شده...
توریست مالزی – طبق گفته موسسه پزشکی و بهداشت اجتماعی دانشگاه مالزی ساراواک (Unimas) اخیراً مواردی از انواع بسیار عفونی اومیکرون، یعنی BA.2.12.1 و BA.5 در ساراواک شناسایی شده است.

به گزارش نیواستریت تایمز، پروفسور دکتر دیوید پررا، مدیر IHCM Unimas گفت: ۱۲۲۹ نمونه از موارد مثبت از اول مارس تا ۱۶ ژوئن امسال با موفقیت، توالی یابی شدند. همه به عنوان نوع نگران کننده Omicron (VOC) شناسایی شدند. این نمونه‌ها موارد مثبتی را نشان می‌دهند که در سراسر کشور به دست آمده است. از این نمونه‌ها، BA.2 همچنان زیرمجموعه غالب در گردش است و چندین نوع فرعی آن شناسایی شده است.

دکتر پررا گفت: در هفته آخر ماه می، اولین موارد بسیار عفونی BA.2.12.1 را یک مورد در کوچینگ و BA.5 یک مورد در سیبو شناسایی کردیم. متعاقباً، یک مورد دیگر از BA.2.12.1 و سه مورد BA.5 در کوچینگ در هفته های دوم و سوم ژوئن شناسایی شد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) قبلاً هر دو آنها را به عنوان بسیار عفونی اعلام کرده بود. با نرخ انتقال سریعتر از Omicron VOC مادر.

وی گفت: با توجه به این پیشرفت، به عموم مردم توصیه می شود که از خطر افزایش نرخ عفونت در ایالت آگاه باشند. همچنین به آن‌ها اکیداً توصیه می‌شود که اگر این کار را نکرده‌اند واکسن تقویت‌کننده خود را انجام دهند، به‌ویژه برای افراد مبتلا به بیماری‌های همراه و افراد بالای ۶۰ سال.» – برناما

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!