نامه تهدیدآمیز فیفا به فدراسیون: تعلیق می‌شوید

توریست مالزی – فیفا طی نامه ای فدراسیون فوتبال ایران را به تعلیق تهدید کرد. به گزارش ایلنا، در نامه ارسالی فیفا خطاب به مهدی محمدنبی آمده است؛ دبیرکل...
توریست مالزی – فیفا طی نامه ای فدراسیون فوتبال ایران را به تعلیق تهدید کرد.

به گزارش ایلنا، در نامه ارسالی فیفا خطاب به مهدی محمدنبی آمده است؛

دبیرکل محترم
از طریق منابع مختلف قابل اعتماد از جمله رسانه‌هایی که سخنان مقام‌های مسئول را نقل کرده‌اند، متوجه شدیم که چند تن از اعضای ارشد فدراسیون فوتبال ایران از سوی سازمان بازرسی کل کشور متهم به «اهمال در انجام وظیفه» شده‌اند. دلیل این مساله هم حکم اخیر کمیته تعیین وضعیت فیفا درباره یک مورد مربوط به عدم انجام وظایف در یک قرارداد بوده، جایی که فدراسیون فوتبال ایران محکوم به پرداخت حدود ۶ میلیون یورو به مارک ویلموتس، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران شده است. همچنین متوجه شدیم که تحقیقات بیشتر و اقدام‌های قانونی احتمالی علیه این افراد از سوی دادستان کل تهران در دست بررسی است.

پیش از هر چیز باید ذکر کنیم که فیفا و ای‌اف‌سی کاملا مخالف استفاده از تهدیدهای قانونی و تلاش برای مرعوب کردن فرد یا گروهی از افراد، آن هم با استفاده از قدرت مقام‌های قانونی بی‌ارتباط به آن‌ها، و در نتیجه زیر سوال رفتن قدرت‌شان هستند.

با توجه به این مساله، برای آن‌که تمام زوایای قضیه روشن شود، از شما درخواست می‌کنیم تا روز دوم سپتامبر ۲۰۲۰ برای ای‌اف‌سی و فیفا مدارک لازم و مرتبط با وضعیت فدراسیون فوتبال و اتهام‌های طرح شده را ارسال کنید.

از این فرصت استفاده کرده و به شما یادآوری می‌کنیم براساس بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۱۹ فیفا، اعضای فیفا باید مسایل و مشکلات‌شان را به شکل مستقل حل کنند و نباید حت تاثیر فرد سومی باشند. هرگونه تخلف از این بند می‌تواند به اعمال جریمه از سوی فیفا منجر شود، از جمله تعلیق فدراسیون عضو. علاوه بر این و در ارتباط با مسایل پیش گفته شده، می‌خواهیم تاکید کنیم که هرگونه نقض بند یک ماده ۱۴ حتی در صورتی که تاثیر فرد سوم ناشی از تقصیر فدراسیون عضو نباشد، باز هم می‌تواند منجر به اعمال جریمه شود نگاه کنید به بند سوم ماده ۱۴)

از شما متشکریم و در انتظار پاسخ شما در زمان مقرر هستیم

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!