نخستین ربات پلیس برای حفظ امنیت اجلاس آسه آن بکار گرفته شد

توریست مالزی- مقامات امنیتی سنگاپور علاوه بر بکارگیری ۵ هزار نفر نیروی پلیس برای حفظ امنیت ۳۳ امین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا ‘آسه آن’ برای نخستین بار...
توریست مالزی- مقامات امنیتی سنگاپور علاوه بر بکارگیری ۵ هزار نفر نیروی پلیس برای حفظ امنیت ۳۳ امین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا ‘آسه آن’ برای نخستین بار از یک’ ربات پیشرفته پلیس’ برای گشت زنی و ارائه گزارش های امنیتی در مرکز برگزاری اجلاس استفاده می کند.
به گزارش ایرنا از رسانه های سنگاپوری، ربات پلیس در مرکز کانوشن سنتر سنگاپور محل برگزاری ۳۳ امین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا ‘ آسه آن’ روزانه در حال گشت زنی و ارائه گزارش های امنیتی از اطراف این مرکز است. پلیس سنگاپور ابراز امیدواری کرده با استفاده از این ربات کاملا خودکار و پیشرفته از هر نوع خطای امنیتی در جریان برگزاری این اجلاس مهم بین المللی که دستکم ۱۷ نفر از رهبران جهان درآن شرکت کرده اند ، مصون باشد.
طبق گزارش پلیس سنگاپور ، این ربات براساس برنامه ای که برای آن نوشته شده در یک نقشه راه مشخص در این ایام فعالیت گشت زنی و تفحصی مشخص دارد و قادر به بازداشت هر نوع مظنون احتمالی و همچنین کنار زدن هر نوع موانع با قدرت دید بسیار بالاست. ربات مجهز به دوربین هایی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است که امکان نظارت پلیس را در مرکز برگزاری اجلاس سران به طرز قابل توجهی افزایش داده است و از طریق یک برنامه امنیتی تمام اطلاعات خود را درلحظه به مرکز فرماندهی پلیس سنگاپور ارسال می کند.
براساس این گزارش، این ربات مکمل ۵ هزار نفر از نیروها و افسران پلیس سنگاپور است که وظیفه برقراری امنیت این اجلاس مهم بین المللی را برعهده دارند. سنگاپور با رونمایی از این فناوری پیشرفته امنیتی قرار است از این ربات در سایرعملیات حفاظتی و امنیتی خود نیزبیشتر استفاده کند.
این ربات نمونه اولیه طراحی شده براساس توافق پلیس سنگاپور با شرکت های فناوری طرف قرارداد است که امکان استفاده از نوآوریهای تکنولوژیک به ویژه ربات ها را برای توسعه فعالیت های امنیتی فراهم کرده است. علاوه برپلیس سنگاپور نیروهای مسلح این کشور وظیفه برقراری امنیت این اجلاس را در هوا، زمین ودریا برعهده دارند.
سنگاپور در ایام برگزاری۳۳ امین اجلاس سران در هفته جاری علاوه بر اینکه میزبان بیش از یک هزار نفر از کارشناسان، مسئولان و وزیران و مقام های ارشد کشورهای مختلف جهان است همچنین شاهد حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی، روسای جمهور، پادشاهان یا نخست وزیران ۱۰ کشور آسه آن، نارندرا مودی نخست وزیر هند، اسکات موریسون نخست وزیراسترالیا، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر چین است.
اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ‘آسه آن’ یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است که در ۸ اوت ۱۹۶۷ توسط تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین برای همبستگی علیه گسترش کمونیستها در ویتنام و شورش‌های درون مرزهای خود این کشورها تأسیس شد.
پس از نشست بالی در ۱۹۷۶ درحالی که ۵ کشور دیگر منطقه برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس و ویتنام نیز به آن پیوسته بودند این سازمان بیشتر به سوی همکاری تجاری روی آورد تا اعضای دهگانه آن یک بلوک اقتصادی قوی را تشکیل دهند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!