هشدار درخصوص ابتلا به تب خطرناک دنگی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی با توجه به افزایش آمار مبتلایان به تب دنگی در منطقه شرق آسیا با صدور اطلاعیه ای اقدام به ارائه توصیه های مسافرتی در زمینه توجه بیشتر به مراقبتهای بهداشتی و پزشکی در این زمینه کرد.
توریست مالزی – سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی با توجه به افزایش آمار مبتلایان به تب دنگی در منطقه شرق آسیا با صدور اطلاعیه ای اقدام به ارائه توصیه های مسافرتی در زمینه توجه بیشتر به مراقبتهای بهداشتی و پزشکی در این زمینه کرد.

در این توصیه مسافرتی که در روزهای پایانی سال جاری میلادی منتشر شده، آمده است:

کشور مالزی با توجه به شرایط زیست محیطی و آب و هوای استوایی اش بعنوان یکی از مناطق پرخطر در این خصوص معرفی شده است.

تب دنگی عفونتی است که توسط ویروس دنگی ایجاد می‌شود. پشه‌ها عوامل منتقل کننده این ویروس هستند. تب دنگی به عنوان ‘تب استخوان شکن’ نیز شناخته می‌شود، چرا که به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می‌کند استخوان‌هایش در حال شکستن هستند. برخی نشانه‌های تب دنگی عبارتند از تب، سردرد، حساسیت‌های پوستی مشابه سرخک و درد در ماهیچه‌ها و مفاصل. ممکن است تب دنگی در تعدادی از بیماران به یکی از دو گونه خطرناک و کشنده تبدیل شود. گونه اول تب هموراژیک دنگی است که باعث خونریزی، ترشح مایعات به بیرون از عروق خونی و کاهش پلاکت‌های خون می‌شود. گونه دوم سندروم شوک دنگی است که باعث افت شدید فشارخون می‌شود.

از آنجاییکه اکثر قربانیان این بیماری افرادی هستند که در مراحل ابتدایی بیماری به پزشک مراجعه نکرده و علائم را در حد یک تب ساده می پندارند لذا از همه هموطنانی علائم اولیه بیماری (سردرد ، تب شدید تا ۴۰درجه ، درد عضلات و مفاصل ، تهوع و استفراغ و بوجود آمدن جوشهای پوستی شبیه سرخک ) را در خود مشاهده می کنند خواسته می شود سریعا به مراکز درمانی مراجعه نموده و آزمایشات مربوطه را انجام دهند.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دنگی ، قرار نگرفتن در معرض گزیدگی پشه از موارد مهم است.

معمولا بیشترین فعالیت پشه ناقل بیماری دنگی در صبح ها پس از سپیده دم و عصرها قبل از تاریک شدن هوا است، توصیه می شود در این ساعات در مناطق جنگلی و کنار رودخانه ها حضور نداشته باشید.

استفاده از پشه بند بر روی تخت و نصب محافظ و توری بر روی درب و پنجره توصیه می شود.

استفاده از مواد دافع پشه ها مثل اسپری ها، پوشیدن لباس مناسب آستین بلند و شلوار بلند مخصوصا در گردش های جنگلی و کنار رودخانه ها نیز از موارد پیشگیرانه محسوب می شود.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

شانزده − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!