هشدار در مورد داروهای کاهنده اسید معده

توریست مالزی – طبق تازه‌ترین تحقیقات محققان اتریشی، داروهای تجویز شده برای کاهش اسید معده، خطر ابتلا به آلرژی را در مصرف کنندگان افزایش می‌دهد. به گزارش اشپیگل آنلاین...
توریست مالزی – طبق تازه‌ترین تحقیقات محققان اتریشی، داروهای تجویز شده برای کاهش اسید معده، خطر ابتلا به آلرژی را در مصرف کنندگان افزایش می‌دهد.
به گزارش اشپیگل آنلاین داروهای تحت عنوان مهار کننده‌های پمپ پروتون (PPI)، در واقع باعث ایجاد آلرژی می‌شوند. محققان دانشگاه پزشکی وین، داده‌های این تحقیق را از سوابق بیمه درمانی حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ نفر در اتریش بدست آورده‌اند. این تعداد، ۹۷ درصد از جمعیت اتریش را تشکیل می‌دهند.
نتایج تحلیل‌ها نشان داد که به دنبال تجویز داروهای مهار کننده اسید معده، استفاده از داروهای ضد حساسیت، نسبت به سایر داروها بیشتر بوده است. به نظر می‌رسد افرادی که از داروهای ضد اسید معده استفاده می‌کنند، دو تا سه برابر بیشتر از سایرین، سراغ داروهای ضد آلرژی می‌روند.
پزشکان PPI را برای درمان بیماری ریفلاکس معده تجویز می‌کنند. ریفلاکس زمانی اتفاق می افتد که اسید معده وارد مری می‌شود. علائم ریفلاکس معمولاً از قفسه سینه شروع می‌شود و ممکن است به گلو نیز گسترش یابد. این ناراحتی اغلب هنگام شب رخ می‌دهد.
با این حال به عقیده محققان، مصرف PPI با ایجاد اختلال در باکتری‌های روده، سبب بروز افسردگی اساسی در مصرف کنندگان می‌شود. مصرف طولانی مدت داروهای PPI خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوانی را افزایش داده و با کمبود منیزیم و ریتم نامنظم ضربان قلب ارتباط دارد.
اسید معده برای هضم غذا بخصوص پروتئین‌ها بسیار حیاتی است. کاهش سطح اسید معده باعث تلاش مضاعف سیستم گوارش برای هضم مواد غذایی مانند گوشت و دیگر پروتئین‌ها می‌شود. به همین دلیل است که ممکن است بعد از خوردن گوشت دچار احساس خستگی، سرگیجه یا تهوع شوید. اسید معده همچنین از دستگاه گوارش در برابر برخی عفونت‌ها و باکتری‌ها محافظت می‌کند.
کاهش اسید معده از علل اصلی ابتلا به آلرژی غذایی و عدم تحمل مواد غذایی است. در حالی که محققان نمی‌توانند ثابت کنند که چطور اسید معده بر آلرژی و حساسیت غذایی تأثیر می‌گذارد، ولی به عقیده آن‌ها پیوند قوی در این میان وجود دارد.
بر اساس داده‌های بیمه درمانی Barmer، در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱ و نیم میلیون نفر در آلمان، حداقل یک نسخه از داروهای PPI را دریافت کرده‌اند. این داروها بدون نسخه بوده و به طور آزاد می‌توان آنها را خریداری کرد.
همچنین برآوردها حاکی از آن است که بیش از ۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۳ داروهای PPI را در ایالات متحده دریافت کرده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!