واتس‌اپ ارائه خدمات به نسخه‌‌ قدیمی اندروید را متوقف می‌کند

توریست مالزی – پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرد که از ابتدای نوامبر آینده یعنی تنها از ۴۷ روز دیگر، پشتیبانی یک نسخه‌ قدیمی سیستم عامل اندروید را متوقف خواهد کرد...
توریست مالزی – پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرد که از ابتدای نوامبر آینده یعنی تنها از ۴۷ روز دیگر، پشتیبانی یک نسخه‌ قدیمی سیستم عامل اندروید را متوقف خواهد کرد اما چگونه می‌توان فهمید که این تصمیم مشمول کدام گوشی‌ها می‌شود و دارندگان این نوع گوشی‌ها برای ادامه بهره‌مندی از خدمات این پیام‌رسان محبوب چه کار می‌توانند بکنند؟

به گزارش یورونیوز، جزئیات تصمیم اتخاذ شده توسط واتس‌اپ نشان می‌دهد که توقف پشتیبانی مشمول گوشی‌هایی خواهد شد که از سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۰.۴ استفاده می‌کنند؛ نسخه‌ای که در مارس ۲۰۱۲(۹.۵ سال پیش) عرضه شد و برخی از مدل‌های گوشی‌های تلفن همراه که از آن بهره می‌بردند، مدت‌هاست که توسط سازندگان آنها رها شده‌اند و دیگر امکان بروزرسانی سیستم عامل خود را ندارند.

بنابراین اگر همچنان قصد ادامه استفاده از پیام‌رسان واتس‌اپ را دارید و بروزرسانی سیستم عامل گوشی شما از نظر فنی امکان پذیر نیست باید به فکر خرید یک گوشی مدل جدیدتر باشید که نسخه‌ روزآمدتر اندروید را پشتیبانی می‌کند.

راه‌های تشخیص این که که کدام گوشی‌ها مشمول این تغییر می‌شوند
سه راه برای بررسی این که آیا این تغییر سیاست واتس‌اپ مشمول گوشی شما می‌شود یا خیر وجود دارد. اول از همه، شما فقط باید سن تلفن هوشمند خود را به یاد بیاورید. اگر از زمان عرضه اولیه گوشی شما به بازار بیش از ۱۰ سال گذشته پس مطمئنا مشمول این تغییر می‌شود. اما اگر آن را طی سال‌های اخیر و به عنوان مدل‌هایی که مثلا دارای نسخه ۴.۴، ۷ و ۱۰ اندروید است، خریداری کرده‌اید که اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

دومین راه این است که بررسی کنید که آخرین بار چه زمانی گوشی هوشمند اندرویدی خود را بروز کرده‌اید. چون برخی نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید قابلیت ارتقا به نسخه ۴.۱ را که در ژوئیه ۲۰۱۲ عرضه شده دارند. بنابراین اگر گوشی قدیمی شما امکان بروزرسانی سیستم عامل را دارد، بهتر است پیش از پایان مهلت ۴۷ روزه آن را بروزرسانی کنید.

با این حال، بهترین راه این است که نسخه اندروید گوشی هوشمند خود را بررسی کنید. برای این کار باید به تنظیمات سیستم عامل خود رجوع کنید و در بخشی که به نام «درباره تلفن» وجود دارد کُد نسخه اندروید گوشی خود را شناسایی کنید.

بر اساس آماری که در فوریه گذشته منتشر شده، گوشی‌های اندرویدی که از نسخه ۴.۰.۴ استفاده می‌کنند تنها دو دهم درصد مجموع گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار جهانی است؛ آماری که اوتس‌اپ را برای اتخاذ تصمیم توقف پشتیبانی این گوشی‌ها ترغیب کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!